نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید در تحول نظام سلامت بی نظیر و کم سابقه بوده است.

سلامت نیوز: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید در تحول نظام سلامت بی نظیر و کم سابقه بوده است.

به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری دیلم آیت الله سیدˈهاشم حسینی بوشهریˈ در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: این طرح برای ارتقای سطح سلامت روحی و جسمی افراد جامعه موثر بوده که تداوم آن بسیار ضروری است.

وی با اشاره به شعار امسال رهبری گفت: اقداماتی درسطح کشور درعرصه فرهنگ انجام شده اما برای این که به افق مطلوبتری برسیم باید به امور زیربنایی و اساسی کشور درعرصه فرهنگ بیشتر توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی بوشهری یکی از مقولات ضد فرهنگ را گسترش شبکه های ماهواره ی درسطح جامعه دانست و افزود: باید برای مبارزه با این چنین برنامه ها از سوی دشمن، تلاش بیشتری کرد.

وی خواستار جمع بندی مشکلات مطرح شده شهرهای دیلم و امام حسن در این جلسه شد وگفت: برای حل برخی مسایل و مشکلات شهرستان با مسوولان کشوری رایزنی خواهم کرد.

امام جمعه دیلم گفت: وحدت وهمدلی و هم افزایی بین مسوولان برای توسعه این شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی بوشهری افزود: مردم این شهرستان متدین و مذهبی بوده و دهها شهید و ایثارگر تقدیم میهن و انقلاب کرده و بارها وفاداری خودرا به نظام و ولایت فقیه به اثبات رسانده اند.

وی ایجاد و تاسیس یک حوزه علمیه را از نیازهای انکار ناپذیر و فرهنگی در سطح این شهرستان دانست و گفت: به دلیل کمبود اعتبار تاکنون این موضوع محقق نشده ضمن اینکه

اشتغال از دیگر مشکلات شهرستان دیلم است.

وی افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با محوریت شهرستان دیلم، راه اندازی سد چم شیر و توجه و به کارگیری نیروی بومی از سوی شرکت های منطقه نقش بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان این منطقه خواهدداشت.

فرماندار دیلم نیز گفت: با رویکرد دقیق،هوشمندانه و مدبرانه دولت شهرستان دیلم در مسیر رشد و توسعه همه جانبه قرار گرفته است.

ˈ قاسم قائدی ˈ افزود: راه اندازی سد چم شیر، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شمال استان ،احداث جاده چهار خطه دیلم-گناوه ، توسعه زیرساخت های بندر تاریخی حماد،پیگیری پروژه لایروبی خور دیلم و توسعه زیر ساخت های دریایی پنج پروژه مهم و اولویت دار شهرستان دیلم است که نقش بسزایی در توسعه اشتغال شهرستان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: محل احداث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با کارکرد نفت و گاز و پتروشیمی با اختصاص اعتباری بیش از دو میلیارد تومان برای انجام مطالعه فاز اول آن در روستای لیلتین جانمایی شده است.

فرمانداردیلم با اشاره به بحث ته لنجی و شرایط نامناسب تجارت در شهرستان گفت: پایین بودن سطح درآمدی گمرک مانع اصلی ارتقای گمرک این شهرستان شده که نیازمند همکاری مردم و توسعه تجارت و بازرگانی می باشد.

قائدی به برخی از برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از100 جلسه با گفتمان دینی، مراسم اعتکاف، استقرار 13 روحانی در سطح شهرستان و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران دراین راستا بوده است.

وی گفت: اعتبارات امسال شهرستان نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است.

قائدی به نقش شرکت های منطقه در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: دراین ارتباط به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تذکر داده شده و متعهد شدیم که دیگر شرکت های منطقه از نیروی بومی استفاده و از به کارگیری نیروهای غیر بومی پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha