دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1174

اكثر زنان امیدوارند خانواده ای داشته باشند اما از ساعت بیولوژیك بدنشان آگاهند. آنها می دانند حتی با وجود روشهای درمانی مختلف باافزایش سن توانائیشان برای بچه دار شدن كاهش می یابد.

پدر شدن بدون محدودیت؟ چندان مطمئن نباشید!
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی اكنون تحقیقات نشان می دهند توانایی مردان نیز برای پدر شدن تا آخر عمر باقی نمی ماند و لا اقل برای كودك عواقب نا خوشایندی را در پی دارد. و مردانی كه با بالا رفتن سن مراقب سلامت خود نیستند ممكن است سریع تر به این مرحله از ناتوانی می رسند.
علاوه بر این سطوح تستوسترون در مردان چاق یا آنها كه اضافه وزن دارند كمتر است و این توانایی آنها برای صاحب فرزند شدن را كم می كند.
برخی مطالعات نشان داده اند پدران مسن تر صاحب فرزندانی با مشكلات كلینیكی از جمله سندرم داون می شوند. دراین مطالعه كه بر روی تعدادی از كودكان مبتلا به این سندرم انجام شد محققان دریافتند در مورد والدینی كه در زمان تشكیل سلول تخم بیش از 35 سال سن داشتند سن پدر نقش مهمی در شیوع این اختلال داشته و دراین موارد وقوع سندرم داون تا حد 50 درصد به اسپرم نسبت داده شد.
درمطالعه ای دیگر محققان دریافتند با افزایش سن پدر شدن میزان تولد كودكان مبتلا به اوتیسم بیشتر می شود بطوریكه در پدران بالای 40 سال تا شش برابر افزایش می یابد.
همچنین برخی مطالعات نشان داده اند بالا بودن سن مادر در افزایش احتمال سقط جنین دخالت دارد.
محققان می گویند پیش ارائه توصیه های جدید به مردان در باره ساعت بیولوژیك بدنشان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. به هرحال برخی محققان معتقدند در مورد سن بچه دار شدن اگر والدین تصمیم دارند صاحب فرزند شوند هرچه سنشان كمتر باشد بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha