دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 117470

دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد: جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ناراضی هستند.

نارضایتی 98 درصد پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد: جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ناراضی هستند.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: نظرسنجی که از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری انجام شده است، از نارضایتی 98 درصدی پرستاران کشور حکایت دارد. این نظرسنجی با هدف بررسی رضایتمندی جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری انجام شد که نتایج آن قابل توجه است.
دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه سیاست های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری طی یک سال اخیر، ناکارآمد بوده است، خاطرنشان کرد: بنابراین این نارضایتی موجب می شود تا اعتماد پرستاران به حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه پرستاران در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند، تصریح کرد: در حال حاضر حوزه پرستاری وضعیت مطلوبی ندارد و با ادامه این وضعیت ارائه خدمات پرستاری به مردم و بیماران تأثیرگذار خواهد بود.
شریفی مقدم ادامه داد: پرستاران زیر بار فشار سنگین کار و همچنین تبعیض های ناعادلانه در نظام سلامت هستند.
دبیر کل خانه پرستار با عنوان این مطلب که نیروی پرستاری ما یک سوم حداقل استانداردهای جهانی است، گفت: در شرایط کنونی تنها می توانیم 30 درصد از 100 درصد مراقبتهای پرستاری را برای بیماران جوابگو باشیم، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این وضعیت بدتر خواهد شد. چون با افزایش مراجعات به بیمارستان های دولتی مواجه هستیم اما نیروی انسانی، همان است و هیچ افزایشی نداشته است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: ما از دولت و مجلس انتظار داریم که همچنان که به حوزه سلامت توجه کرده اند نسبت به قوانین حوزه پرستاری نیز ورود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجيد روشن ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    با عرض سلام به نظر مي رسد يکي از راه هاي ممکن در حال حاضر طرح پرسش از وزير بهداشت و درمان و استيضاح مي باشد. البته به نظر نمي رسد مجلس فعلي اراده اي در اين زمينه داشته باشد. ولي مطمئن باشيد بار کج به منزل نمي رسد و با اين تبعيض ها سيستم سلامت ضرر خواهد کرد.