نماینده سازمان های مردم نهاد در اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان از آغاز اجرای طرح بیمه سلامت تمامی کودکان کار و خیابان و تحت پوشش سازمان‌های مردم نهاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

سلامت نیوز: نماینده سازمان های مردم نهاد در اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان از آغاز اجرای طرح بیمه سلامت تمامی کودکان کار و خیابان و تحت پوشش سازمان‌های مردم نهاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

«محمد لطفی» در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد طرح بیمه سلامت کودکان کار و خیابان گفت: چندی پیش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت نمادین ۱۲۰ کودک کار را تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار داد. عصر روز گذشته نیز از سوی این وزارتخانه نامه‌ای به سازمان‌های مردم‌نهاد فرستاده شده تا تمامی کودکان تحت پوشش خود را برای گرفتن دفترچه بیمه معرفی کنند.

وی افزود: امیدواریم NGO‌ها هرچه سریعتر این مساله را پیگیری کنند و وزارت تعاون نیز در زمینه تقویت این بیمه‌ها بکوشد زیرا اگر این بیمه‌ها تقویت نشود اثر بخشی این طرح در زندگی کودکان کار و خیابان چشم گیر نخواهد بود.

کودکان مهاجر فاقد مدارک هویتی از تحصیل محروم نشوند

این فعال حقوق کودک در ادامه به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت نام رایگان دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس اشاره کرد و گفت: چندی پیش اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار با مدیر کل آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار کرد که در آن جلسه از ایشان خواسته شد فارغ از ملیت و‌ نژاد نسبت به ثبت‌نام کودکان مهاجر اقدام کنند.

وی ادامه داد: این مساله که ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی به صورت رایگان انجام می‌شود نکته بسیار مثبتی است اما امیدوار هستیم طرح ثبت نام کودکان مهاجر فاقد اوراق هویتی نیز هرچه سریعتر تحقق یابد.

تشکیل اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار در چهار محال و بختیاری

لطفی با بیان تداوم تشکیل اتاق فکر استان‌ها در زمینه کودکان کار و خیابان گفت: به زودی شاهد تاسیس این اتاق فکر در استان چهار محال و بختیاری خواهیم بود. تشکیل اتاق فکر استان زنجان نیز در دستور کار قرار دارد که پس از مشخص شدن NGO‌های فعال حقوق کودک این استان، اجرایی خواهد شد.

این فعال حقوق کودک در پایان از برگزاری نشستی در ارتباط با علل بازماندن کودکان از تحصیل و حق تحصیل کودکان در شهریور ماه سال جاری از سوی شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha