وزیر بهداشت گفت: در مجموع ۱۲ مصدوم سانحه هوایی امروز زنده، ۸ نفر از این مصدومان در بیمارستان سوختگی شهید مطهری بستری و ۳ نفرشان در نیز هستند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: در مجموع ۱۲ مصدوم سانحه هوایی امروز زنده، ۸ نفر از این مصدومان در بیمارستان سوختگی شهید مطهری بستری و ۳ نفرشان در نیز هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن هاشمی در بازدید از مصدومان حادثه سانحه هوایی اظهار داشت: به خانواده‌های از دست رفتگان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم خداوند به آنها صبر دهد.

وی افزود: ان‌‌شاءالله دیگر این حوادث پیش نیاید فکر می‌کنم کلام یکی از مصدومان (آثار تحریم‌ها بر وقوع حوادث) بیانگر این است همه می‌دانند منشأ‌ این حوادث چه است.

هاشمی ادامه داد: مراقبت‌های لازم باید انجام شود امیدواریم آنهایی که حالشان خوب نیست تحت اقدامات درمانی لازم قرار بگیرند این اقدامات جزو اقدامات اولیه است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: معمولاً بعد از این حوادث اتفاقات شدیدتری می‌افتد که از چشم همکاران پزشک مخفی می‌ماند. اطمینان دارم که تیم پزشکی متبحر هستند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقدامی برای بیمارستان سوانح و سوختگی در نظر دارید، گفت: در حال حاضر حال و حوصله توجه به این مسائل نیست اما به آنها قول داده‌ام در اولین فرصت به مشکلات موجود رسیدگی کنم.

هاشمی افزود: می‌دانم مشکلات زیادی در مورد بیماران سوانح و سوختگی وجود دارد بعد از حادثه مسجد ارگ به مسئله سوانح و سوختگی توجه شد.

وزیر بهداشت گفت: مجموعاً  12 نفر مصدوم سانحه هوایی وجود دارد که 8 نفر در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری هستند، 3 نفر دچار آسیب‌های غیر سوختگی شده‌اند و احتیاج به عمل جراحی دارند که به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل شده‌اند. یک مورد نیز در بیمارستان خاتم‌الانبیاء بستری شده است.

وی ادامه داد: 3 نفر در کما هستند و تقریباً اکثر مصدومان ظرف دو سه روز آینده ترخیص می‌شوند. حتی امشب نیز می‌توان برخی را ترخیص کرد اما با توجه به وضعیت روحی بهتر است امشب در بیمارستان بمانند.

هاشمی گفت: حال دو نفر از مصدومان که زن و شوهر هستند وخیم است اما فرزند آنها وضعیت بهتری دارد.

وزیر بهداشت با بیان اقدامات کادر پزشکی بیمارستان برای خلوت نگه داشتن بیمارستان خاطرنشان کرد: بخش سوختگی به دلیل اینکه احتمال عفونت را افزایش می‌دهد مقرراتی دارد که بهتر است همراهان مصدومان و خانواده‌های محترم آنها به دستورات کادر درمانی در این توجه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha