وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۳ پانصد هزار نفر به بیمه شدگان کشور اضافه شده است.

سلامت نیوز: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۳ پانصد هزار نفر به بیمه شدگان کشور اضافه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ علی ربیعی در مراسم افتتاح بهره برداری از مسکن مددجویان بهزیستی، با بیان اینکه دو طرح در شورای اشتغال کشور برای سال‌های ۹۳ و ۹۴ در حال پیگیری است، گفت: طبق آخرین آماری که به من داده‌اند در سال ۹۳ پانصد هزار نفر به بیمه شدگان کشور اضافه شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست‌های رفاهی دولت نیز به صورت هدفمند دنبال می‌شود و نمونه آن طرح سلامتی بود که بدون سر و صدا در زندگی مردم اثر گذاشت.

وی بااشاره به اینکه در سال جاری بیش از شش میلیون نفر، افراد فاقد دفترچه بیمه ثبت‌نام کرد، که از این میان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه گرفته‌اند؛ اظهار کرد: امروز به جرات می‌توان گفت که هیچ ایرانی نیست که دفترچه بیمه درمان به او تعلق نگیرد و به دنبال آن هستیم که در سال ۹۴ این دفترچه‌ها به کارت‌های اعتباری تبدیل و اعتبار آن افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد به خاطر وجود یک بیمار در خانواده خود دچار مشکلات بسیار بزرگی می‌شوند، گفت: امروز در این عرصه داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته است.

ربیعی با بیان اینکه مبارزه با گرسنگی یکی دیگر از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، گفت: تاکنون هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای آنکه تحت پوشش حمایت‌های غذایی قرار بگیرند، شناسایی شده‌اند که از این میان، هفت میلیون و دویست هزار نفر از طرح‌های حمایتی غذایی برخوردار شده‌اند؛ این طرح به شیوه‌ای اجرا شد که سر و صدای طرح سبد کالا را نداشت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح شناسایی فقرا را به دستور رئیس جمهور ادامه خواهم داد، گفت: امسال را سال تحول بهزیستی نام‌گذاری کردیم، همچنین تقویت کمیته امداد را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛ امیدواریم تا پایان سال ۹۳ پشت نوبتی بهزیستی نداشته باشیم تا حمایت‌های مورد نظر از مددجویان صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزود: تاکنون مبالغی تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها داده می‌شد اما از این به بعد مکلفیم فقرا را مورد توجه خود قرار دهیم. بر اساس‌‌ همان سخنان امام خمینی که همواره می‌فرمودند محرومان را فراموش نکنید.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت بدون شعار برای رفع محرومیت تلاش می‌کند، گفت: بسیار خوشبختم که اعلام کنم یک کارگر ساده‌ بودم که به وزارت رسیدم و این را مصداق مردم‌سالاری دینی می‌دانم؛ امروز اعلام می‌کنم که شعار امام خمینی را‌‌ رها نمی‌کنیم و بدون سر و صدا سیاست‌های رفاهی خود را برای همه مردم و به ویژه مردم محروم دنبال خواهیم کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور خود در افتتاح پروژه ۱۴۰ واحدی مسکن مهر در پردیسان قم گفت: گرچه امروز ۱۴۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد اما ۳۸۰۰ واحد نیز در هفته دولت و ۲۰ هزار واحد تا پایان امسال تحویل مددجویان بهزیستی خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت خیران در پروژه‌های مسکن مهر گفت: جامعه ایران باید به سمت خیر جمعی حرکت کرده و برای اشتغال و مسکن افراد ناتوان تلاش کند؛ به دنبال برنامه‌ای هستیم تا خیرین نظارت کنند که کمک‌هایشان کجا خرج می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: اشتغال و مسکن مهمترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است که با کمک خیرین و خیر جمعی مردم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  طرح احداث یک هتل ۵ ستاره را نیز در قم دنبال می‌کنیم تا زائرانی که به شهر قم سفر می‌کنند در یک هتل آبرومند امکان اسکان داشته باشند.

وی افزود: بیمارستان سازمان تامین اجتماعی قم که مختص کارگران و محروم است در منطقه کارگر نشین احداث شده نیز به ۱۲۰ تخت مجهز می‌شود و مسیر جاده‌ای آن به زودی با یک مسیر مناسب اصلاح خواهد شد.

ربیعی در پایان گفت: همچنین زائرسرایی برای مددجویان بهزیستی از سوی سازمان بهزیستی کشور در قم ایجاد می‌شود که برای این کار۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم خیرین در این امر مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha