دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11756

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن چند فنجان چای در روز می تواند استرس و ناراحتی های روزانه و حتی خستگی را تا حدی کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلت دی نیوز ، محققان بر روی بیش از 75 نفر مطالعه کرده و آنان را به مدت 6 هفته مورد بررسی قرار دادند.

در این بررسی، ابتدا به تمام افراد گروه ها چای معمولی ، قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین داده شد سپس به یک گروه ترکیبی از چای به همراه چاشنی هایی با طعم میوه و کافئین و به گروه دوم نیز نوشیدنی دارای کافئین اما بدون محتویات چای داده شد.

تمام نوشیدنی ها به رنگ چای بود و طعمی مشابه آن نیز داشت تا افراد تصور کنند چای معمولی می نوشند و به دلیل تفاوت در رنگ و طعم تغییرات روحی نا خودآگاهی نداشته باشند.

نتیجه این بود که وقتی پس از نوشیدن آن ضربان قلب ، فشار خون و میزان استرس در افراد ارزیابی شد نشان داد که در هر دو گروه میزان استرس تا حدی کاهش یافته بود اما آنچه حائز اهمیت است این بود که در حدود 50 دقیقه پس از نوشیدن میزان هورمون استرس در افرادی که چای معمولی نوشیده بودند تا 47 درصد پایین تر از گروه دوم بود. در صورتی که در گروه دوم این میزان به 27 درصد می رسید.

بنابرهمین گزارش ، محققان دریافتند که احتمال تشکیل لخته خون و در نتیجه حملات قلبی در افرادی که چای نوشیده بودند بسیار کاهش یافته بود.

مواد شیمیایی گوناگونی در چای موجود است اما آنچه مشخص است اینکه این مواد به طور کلی موجب کاهش استرس و آرامش بیشتر افراد می شود و نوشیدن چای در پایان کار روزانه نیز به رهایی از فشارهای روحی کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha