سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 117572

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تلاش می شود قوانین پیوند کلیه ایرانی به خارجی از سوی وزارت بهداشت بازنگری شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تلاش می شود قوانین پیوند کلیه ایرانی به خارجی از سوی وزارت بهداشت بازنگری شود.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: جلساتی را با مسئولان وزارت بهداشت راجع به موضوع پیوند کلیه ایرانی به خارجی داشتیم که در این جلسات پیشنهاد شد تا برای مدتی پیوند خارجی تعطیل شود تا با انجام اصلاحاتی، قوانین موجود مورد بازنگری قرار بگیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت هم اکنون در حال بررسی نحوه بازنگری در قوانین موجود برای پیوند کلیه ایرانی به خارجی است که این قوانین بازدارنده باشند چرا که پیوند کلیه ایرانی به خارجی از مواردی است که علاوه بر ممنوعیت در انجام آن، به شدت برخورد قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت.
این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق قانون اهدای کلیه ایرانی به غیرایرانی ممنوعیت دارد،‌ گفت: متاسفانه این بی ‌قانونی چند سالی است در کشور انجام می‌شود و عده ‌ای دلال و واسطه‌ گر به منظور دریافت‌ پول ‌های کلان دست به چنین تخلفاتی می‌ زنند.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید هر بیمارستانی مجوز پیوند کلیه داشته باشد، تأکید کرد: بیمارستانی که اقدام به پیوند کلیه می ‌کند نیز باید علاوه بر اخذ مجوز از وزارت بهداشت، دارای شرایطی همچون وجود متخصص کلیه نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha