عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با تاکید بر ضرورت ایجاد تصیفه‌خانه در شهر پردیس٬‌گفت: تعلل مسئولان در ایجاد تصفیه‌خانه این شهر، اختلاط فاضلاب شهری با آب آشامیدنی تهران و بروز فاجعه انسانی را در پی دارد.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با تاکید بر ضرورت ایجاد تصیفه‌خانه در شهر پردیس٬‌گفت: تعلل مسئولان در ایجاد تصفیه‌خانه این شهر، اختلاط فاضلاب شهری با آب آشامیدنی تهران و بروز فاجعه انسانی را در پی دارد.


کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از وضعیت کنونی شهر پردیس٬ بر ضرورت ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر تاکید کرد وگفت: نبود تصفیه‌خانه در این شهر احتمال بروز فاجعه در پی اختلاط فاضلاب شهری این منطقه با سفره‌های آب زیرزمینی تهران را در پی دارد.

نماینده مردم اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه شهر پردیس در استان تهران برای اسکان ۲۰۰هزار نفر درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در چنین شرایطی دولت برای ۸۰۰هزار نفر خانه‌ در این منطقه ایجاد کرده است، متاسفانه غیرکارشناسی بودن اجرای طرح مسکن مهر در این منطقه با نبود خدمات رفاهی مناسب و فقدان برخی زیر‌ساخت‌ها از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب ‌نگرانی‌هایی بسیاری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قبل از تحویل واحدهای مسکن مهر برای اسکان، باید تمامی زیرساخت‌های آن فراهم شود٬ تصریح کرد: متاسفانه در ساخت و ساز بسیاری از واحدهای مسکن مهر کیفیت فدای سرعت در تحویل آن ها به مشتری شده است که پیامدهای این موضوع در آینده ‌ای نه چندان دور مشکل ساز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ از پیگیری مشکلات مسکن مهر شهر پردیس در فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و گفت: تاکنون بارها در خصوص ایجاد تصفیه‌خانه در این شهر با وزرای راه و شهرسازی و نیرو مکاتبه صورت گرفته اما با این حال هنوز اقدام عملی در این باره صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نبود اعتبارات دلیل تعلل مسئولان در ایجاد تصفیه‌خانه در شهر پردیس است٬ افزود: مسئولان باید بدانند که هر نوع تعللی در ایجاد تصفیه خانه در پردیس یعنی ورود فاضلاب به سفره‌های زیرزمینی که آب شرب استان تهران را تامین می‌کند.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: ‌نزدیکی شهر پردیس به سد لتیان نگرانی نبود تصفیه‌خانه در این شهر را بیش از پیش کرده از این رو لازم است مسئولان رسیدگی به وضعیت این شهر را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha