نمونه‌های برندهای معروف چای هندی که از سوی بازوی سازمان صلح سبز در این کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند آلوده به سطح بالایی از مواد شیمیایی خطرناک بوده است.

چای هندی صادراتی به ایران سمی است

سلامت نیوز: نمونه‌های برندهای معروف چای هندی که از سوی بازوی سازمان صلح سبز در این کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند آلوده به سطح بالایی از مواد شیمیایی خطرناک بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان صلح سبز هند اعلام کرد: آفت کش‌هایی که از سوی سازمان جهانی بهداشت بسیار خطرناک شناخته شده‌اند در برندهای چای معروفی که در هند فروخته می‌شوند، کشف شده است.

بر اساس گزارش این سازمان، همچنین آفت کش‌هایی که برای استفاده در محصولات چای تایید نشده اند، در این برندها پیدا شده اند.

این اتهام از سوی کمیسیون چای هند که سازمان دولتی نظارت کننده و حامی این محصول است، رد شده است.

صلح سبز هند در فاصله ژوئن سال 2013 تا مه سال 2014 اقدام به بررسی 49 چای دارای برند و بسته بندی شده تولید هشت شرکت از 11 شرکت بزرگ حاضر در بازار چای هند کرد. این شرکت‌ها به ایران، روسیه، آمریکا، انگلیس، امارات و کشورهای دیگر نیز صادرات دارند.

بر اساس گزارش بیزنس استاندارد، نمونه‌های مورد بررسی از برندهای شناخته شده اند مانند هندوستان یونیلور، تاتا گلوبال بورج، وگ بکری، گودریک تی، توئینگنز، گولدن تیپس، خو-چا و گیرنار بودند.

نتایج آزمایش وجودی درصد از آفت کش‌هایی که از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان بسیار خطرناک طبقه بندی شده اند و آفت کش‌هایی که دارای خطر متوسط شناخته شده اند را نشان داد.

سازمان صلح سبز هند در گزارش خود تنها راه خروج صنعت چای هند از این بحران را زراعت اکولوژیکی عنوان کرده است و از شرکت‌های چای خواسته است از چنین تغییری حمایت کنند.

بیشتر شرکت‌ها از جمله یونیلور و تاتا گلوبال به این گزارش واکنش نشان دادند.

یونیلور اخیرا اعلام کرده است قصد دارد برنامه تحقیقاتی بزرگی را انجام دهد تا مدیریت عدم استفاده از آفت کش‌ها را در تولید چای به اجرا بگذارد. سازمان صلح سبز از این اقدام مثبت استقبال و خاطرنشان کرده در ماه‌های آینده همچنان به نظاره وضعیت خواهد نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha