رییس کنگره بین المللی آرتروسکوپیک ایران - 2014 از برگزاری بزرگترین کنگره جراحی زنده آسیا با حضور اساتید برجسته ایران و جهان در روزهای 23 و 24 مردادماه در بیمارستان اختر خبر داد.

سلامت نیوز: رییس کنگره بین المللی آرتروسکوپیک ایران - 2014 از برگزاری بزرگترین کنگره جراحی زنده آسیا با حضور اساتید برجسته ایران و جهان در روزهای 23 و 24 مردادماه در بیمارستان اختر خبر داد.

دکتر سهراب کیهانی گفت:کنگره جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا با حضور یازده نفر از استادان برجسته ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد که از این تعداد هفت استاد از کشورهای آلمان، کره و هند در این کنگره شرکت کرده اند.

وی گفت:در جراحی آرتروسکوپیک، ابتدا با یک برش کوچک، یک دوربین باریک و بلند شبیه خودکار داخل مفصل قرار می گیرد که هم نور را به داخل مفصل می تاباند و آن را روشن می کند و هم تصویر داخل مفصل را می گیرد و روی مانیتور نشان می دهد.جراح با چرخاندن سردوربین به جهات مختلف، داخل مفصل را می بیند و سپس با برش های کوچک دیگری، وسایلی برای جراحی به درون مفصل می برد و همزمان در مانیتور آنها را می بیند و با کمک آنها جراحی می کند.

کیهانی افزود: بیماران پس از جراحی آرتروسکوپیک درد کمتری دارند و زودتر به کار و زندگی خود برمی گردند، پس از عمل هم معمولا برای بهبود حرکات مفصل، به فیزیوتراپی کمتری نیاز دارند و از لحاظ ظاهری و زیبایی نیز زخم های جراحی آرتروسکوپیک کوچک تر است.

وی اظهار کرد: این کنگره برای نخستین بار پیوند مینیسک زانو را به صورت آرتروسکوپیک در ایران اجرا خواهد کرد که این پیوند مینیسک زانو به صورت زنده به جهان ارایه خواهد شد .
کیهانی با بیان اینکه این کنگره با اقبال جراحان ایرانی مواجه شده است افزود: 350 جراح و متخصص ایرانی در این کنگره شرکت کرده اند تا روند و اجرای جراحی های زنده آرتروسکوپیک را مشاهده نمایند.

رییس کنگره آرتروسکوپیک ایران -2014 اضافه کرد : در این کنگره جراحی زانو و شانه به صورت زنده اجرا خواهد شد که شامل بازسازی رباط صلیبی قدامی و خلفی ، پیوند مینیسک زانو ، پیوند غضروف ، جراحی آرتروسکوپیک در رفتگی شانه و همچنین دررفتگی کشک زانو است .


کیهانی اضافه کرد : جراحی پیوند مینسیک زانو به صورت آرتروسکوپیک برای نخستین بار در ایران توسط استاد برجسته از کشور کره صورت می گیرد .

به گفته وی ایران در منطقه خاورمیانه از نظر جراحی های آرتروسکوپیک از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و در سطح جهانی از نظر علمی و پزشکی از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است .

رییس کنگره آرتروسکوپیک ایران - 2014 یاد آور شد:شاهد این ادعا مقاله های اساتید ایرانی در ژورنال معتبر خارجی به چاپ رسیده است نشان از پیشرفت های علمی و پزشکی ایران در این حوزه است .
کنگره جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا در روزهای 23 و 24 مردادماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان اختر به مخاطبان ارایه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha