سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 117618

توقف عرضه محصولات لبنی حاوی روغن پالم از دیروز و لغو مجوز تولید محصولات لبنی با چربی گیاهی خبر خوشی بود که پس از چند روز گذشته و به دنبال هشدارهای مکرر در زمینه تخلف برخی صنایع لبنی در استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی پرچرب مطرح شد اما ابهامی در این زمینه وجود دارد که در این باره مسئولان حوزه وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.

سلامت نیوز: توقف عرضه محصولات لبنی حاوی روغن پالم از دیروز و لغو مجوز تولید محصولات لبنی با چربی گیاهی خبر خوشی بود که پس از چند روز گذشته و به دنبال هشدارهای مکرر در زمینه تخلف برخی صنایع لبنی در استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی پرچرب مطرح شد اما ابهامی در این زمینه وجود دارد که در این باره مسئولان حوزه وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،بعد از طرح این موضوع از سوی وزیر بهداشت که اسامی صنایع متخلف رسانه ای نمی شود و به قوه قضاییه ارسال می شود، این سوال مطرح می شود که با توجه به این که ممکن است روند بررسی موضوع در قوه قضاییه طولانی شود طی این مدت مردم چگونه از سلامت محصولی که در بازار عرضه شده، مطمئن باشند و از کجا بدانند کدام برند در استفاده از روغن پالم تخلف می کند و کدام برند بدون مشکل است.

اگرچه رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرده است که مردم بدون نگرانی محصولات عرضه شده را مصرف کنند چرا که عرضه محصولات صنایع متخلف متوقف شده است، اما این موضوع شاید درباره محصولاتی مثل شیر که تاریخ مصرف کوتاه تری دارد مشکل به وجود نیاورد اما برای محصولاتی با تاریخ مصرف طولانی تر چون پنیر، پنیرپیتزا و ... مردم چه باید بکنند. اگر تمام محصولات مشکل دار از سطح بازار جمع آوری شده بود، می شد به سلامت آن چه در بازار موجود است اطمینان کرد اما اکنون باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده بنا به گفته مسئولان با متخلفان برخورد می شود و آیا اقدامی برای جمع آوری محصولات انجام می گیرد یا خیر؟

آن چه که وزارت بهداشت به مردم توصیه کرده، این است که مردم محصولات پرچرب را تهیه نکنند اما این مسئله با این راه حل به طور کلی حل نمی شود و حق مردم است که بدانند چه صنایعی متخلف هستند و همچنین صنایع بدون تخلف نیز از این رهگذر آسیبی نبینند و به فعالیت خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha