پژوهشگران ادعا كرده‌اند؛ به زودی دارویی به بازار می‌آید كه با پیری، دیابت و سرطان مبارزه می‌كند.

این داروی جادویی و اشتثنایی كه پیری را به تعویق می‌اندازد و خطر بروز بیماریهای دیابت، سرطان و امراض قلبی را تا 50 درصد كاهش می‌دهد، ظرف پنج سال آینده به بازار خواهد آمد.

به گفته دانشمندان؛ داروی شگفت انگیز و معجزه‌گر برای پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر نیز قابل استفاده است و هم چنین می‌تواند با دادن طاقت و بنیه بیشتر به بیماران به آنها نیرو و توان دوباره ببخشد.

این دارو از مواد شیمیایی ساخته شده كه از عملكرد رسوراترولها تقلید می‌كنند. رسوراترول تركیبی است كه در پوست انگور یافت می‌شود.

مطالعات اولیه نشان داده بود كه رسوراترول‌ تاثیر رژیم غذایی پرچرب را در موشهای آزمایشگاهی كاهش داده و بنیه و طول عمر موشها را تا دو برابر افزایش می‌دهد. اما برای اینكه یك انسان به این مزایا دست پیدا كند باید حدود هزار بطری از این شربت سحرآمیز را بنوشد.

در حال حاضر یك شركت داروسازی موسوم به «سیرتریس» قرصی را بر اساس دو ماده شیمیایی تولید كرده كه به همین شیوه عمل می‌كند.

در یك بخش از مطالعات كه روی موشهای آزمایشگاهی انجام و نتایج آن سال قبل منتشر شد، پژوهشگران دریافتند؛ این دارو علایم دیابت را بازگردانده و بهبود می‌دهد.

هم اكنون نخستین مرحله از آزمایشات كلینیكی داروی جدید روی نمونه‌های انسانی در حال انجام است و تولید كنندگان آن معتقدند كه این دارو هم چنین در پیشگیری از بیماریهای چون سرطان، ‌بیماری‌های قلبی و آلزایمر مفید است.

پژوهشگران تاكید می‌كنند كه این تركیب معجزه گر یك داروی واقعی است كه می‌تواند بیشتر بیماریهای مهم و خطرناك را در جهان غرب درمان كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha