رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی گفت: طرح تحول نظام سلامت چراغ راهی برای توسعه بهداشت و درمان در کشور است.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی گفت: طرح تحول نظام سلامت چراغ راهی برای توسعه بهداشت و درمان در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ˈعلی اصغر پیوندی در حاشیه سفر به شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات دولت، اجرای سیاست های کلی نظام سلامت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فروردین امسال در 14 بند ابلاغ کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: از جمله بخش های مورد توجه در این طرح، گسترش شبکه های درمان روستایی و نیروی انسانی است که می تواند یکی از موثرترین و پرافتخار ترین طرح ها باشد.

پیوندی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط حاکم بر دولت و مشکلات کنونی، توجه به این طرح به عنوان یک اقدام اولویت دار از سوی دولت قابل قدردانی است.

وی به رضایتمندی مردم در اجرای این طرح ماندگار اشاره کرد و افزود: طی آمارهای اعلام شده این طرح توانسته تاکنون رضایتمندی بخش عمده ای از مردم را کسب کند که برای افزایش این میزان رضایت باید همه کارگزاران با پشتکار به پیش بروند.

پیوندی به موقعیت شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه همواره مورد توجه نظام سلامت و درمان است.

وی افزود: با راه اندازی و افتتاح چندین بخش درمانی و عمرانی در بیمارستان سوم شعبان دماوند، شاهد توسعه این بخش در منطقه به دست خیرین و دولت هستیم.

پیوندی بیان کرد: بیمارستان سوم شعبان دماوند وضعیت قابل قبولی دارد و می توان با توجه به مکان های درمانی موجود در شرق استان تهران، این بیمارستان را تنها بیمارستان مجهز منطقه دانست.

رییس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با کمک خیرین و مسوولان منطقه بخش های مختلفی از جمله بخش جدید اورژانس و سی تی اسکن در بیمارستان سوم شعبان دماوند به بهره برداری رسید و لازم است بخش هایی چون قلب، اکو و سونوگرافی نیز در این بیمارستان راه اندازی شود.

وی با بیان این که در نظر داریم بخش اکو این بیمارستان را به زودی تجهیز و فراهم کنیم، افزود: به دلیل نبود اعتبارات و ساختار مناسب شاهد وجود چالش هایی در نظام سلامت هستیم که انتظار می رود با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکلات رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha