مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور، از برگشت بیش از 50 درصدی فرآورده های لبنی پرچرب همچون شیر و ماست به کارخانجات خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور، از برگشت بیش از 50 درصدی فرآورده های لبنی پرچرب همچون شیر و ماست به کارخانجات خبر داد.

محمدرضا اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا، افزود: سخنان رسانه ای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر استفاده از روغن پالم به جای چربی حیوانی در ترکیبات ماست و شیر پرچرب که موجب نگرانی و تشویش اذعان عمومی شده بود، سبب گردید بخش عمده محصولات لبنی طی یک هفته اخیر مرجوع و به کارخانجات عودت داده شود.

وی اظهار داشت: با وجودی که سرانه مصرف فرآورده های لبنی پیشتر نیز در ایران پائین بود، انتشار اخبار مختلف در این زمینه سبب کاهش مصرف بیشتر شیر و فرآوردهای لبنی پرچرب توسط مردم شد.

وی افزود: اتحادیه صنایع لبنی که عرضه فرآورده های لبنی در میادین میوه وتره بار و تعاونی های مصرف کشور را برعهده دارد حاکی از آن است که فروش این محصولات نیز در این بازارها 20 تا 30 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به جای ایجاد نگرانی در جامعه بهتر بود واحدهای لبنی متخلف را معرفی و با آنان برخورد قانونی می کرد نه آنکه این موضوع را به کل صنایع لبنی تعمیم دهد.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال حاضر تمام ابزارهای کنترل کیفیت کارخانجات لبنی در دست وزارت بهداشت است، به طوری که در هر کارخانه تولیدکننده فرآورده های لبنی یک نماینده کنترل کیفیت محصول از سوی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد ایران حضور دارند، حال با حضور نمایندگان وزرات بهداشت و سازمان استاندارد چگونه کارخانجات می توانند تخلف کنند.

وی تاکید کرد: چنین اظهارنظرهایی ضربه هولناکی به بدنه صنایع لبنی کشور وارد خواهد کرد زیرا اگر صنایع لبنی ضربه بخورد باید فرآورده های لبنی مورد نیاز را نیز وارد کرد و یا مردم فرآورده های لبنی سنتی و فله ای را خریداری کنند که این نیز برای بهداشت و سلامت جامعه مخاطره آمیز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha