سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 117628

رئیس جمعیت هلال احمر، تدوین طرح تحول جمعیت هلال احمر را شاه بیت عملکرد هلال احمر در یک سال اخیر عنوان کرد و از کاهش زمان انتظار دریافت داروهای تک نسخه ای از 6 ماه به 45 روز خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر، تدوین طرح تحول جمعیت هلال احمر را شاه بیت عملکرد هلال احمر در یک سال اخیر عنوان کرد و از کاهش زمان انتظار دریافت داروهای تک نسخه ای از 6 ماه به 45 روز خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد فرهادی در حاشیه نشست با اصحاب رسانه به ضرورت اجرای طرح تحول در جمعیت هلال احمر با توجه به حوادث و اتفاقاتی که در سطح ملی و بین المللی در حال وقوع است و جایگاه هلال احمر به عنوان عضو هیئت حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و افزود: برنامه تحول جمعیت هلال احمر یک برنامه جدی و حساس است و حوزه تحول ساختاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، طرح تحول جمعیت هلال احمر ایران را مورد تایید قرار داده است و با اجرای آن، الگویی برای سایر جمعیت های ملی می شویم.

مرکز آینده نگاری؛ مغز متفکر اجرای طرح تحول

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شرکت نساجی جمعیت هلال احمر وظیفه تولید و توزیع اقلام امدادی از تولید سرپناه گرفته و دیگر اقلام امدادی را به عهده دارد،‌ اظهار داشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ در ماه های اخیر اقلام امدادی مورد نیاز خود را از جمعیت هلال احمر ایران خریداری می کند.

فرهادی در پاسخ به سئوالاتی در مورد راه‌اندازی مرکز آینده نگاری جمعیت هلال احمر گفت: مرکز آینده نگاری مغز متفکری است که برنامه ریزی ها و استراتژی ها را مشخص می کند و با توجه به سرعت رشد و تحولات حیرت آور فناوری و همچنین مسائل و حوادث در صدد آن هستیم که در مرکز آینده نگاری نسبت به پیش بینی حوادث اقدام کنیم. وی افزود: تشکیلات مرکزی برای تدوین نظام جامع مدیریت سوانح صورت گرفته است تا بتوانیم با آینده نگاری مسائل را حل و فصل کنیم.

حرکت در مسیر تولید داروهای ضروری تر

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی در یک سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است، افزود: در سال جاری توانستیم با ذخیره مناسب واکسن، نه تنها بحران سال گذشته واکسن مننژیت را پشت سر بگذاریم بلکه ذخیره و دپوی مناسبی نیز داشته باشیم.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت زیر ساخت‌های قابل توجه و مدرنی برای تولیدات دارو دارد، گفت: متاسفانه با وجود پتانسیل سازمان تدارکات پزشکی، این سازمان تنها در راستای تولیدات دارویی عادی فعالیت می‌کرد و بر آن هستیم تا با هماهنگی وزارت بهداشت به سمت تولید داروهای بیشتر و ضروری تر اقدام کنیم.

وی در ادامه افزود: طرح تحقیقاتی تولید داخلی واکسن مننژیت نیز در حال انجام است و امیدواریم این واکسن را در داخل کشور تولید کنیم.

فرهادی همچنین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در راستای داروهای تک نسخه‌ای در صدد آن است که صف تقاضا را کاهش دهد، گفت: پیش از این حدود 6 ماه از زمان اعلام تا تهیه داروهای تک نسخه‌ای زمان لازم بود که خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این زمان به یک و نیم ماه رسید و تلاش داریم زمان انتظار متقاضیان داروهای تک نسخه‌ای را به یک هفته برسانیم.

افزایش همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در مورد آخرین وضعیت امداد هوایی گفت: وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی اورژانس هوایی کرده است که امکان ادغام اورژانس و امداد هوایی وجود ندارد چرا که هر کدام شرح وظایف جداگانه‌ای دارند اما جمعیت هلال احمر نیز در طرح اورژانس هوایی وزارت بهداشت را یاری داده است به گونه‌ای که پوشش آمبولانس هوایی در دو الی سه استان کشور بر عهده هلال احمر گذاشته شده است و از ظرفیت‌های این جمعیت بهره می‌گیرند.

وی از افزایش همکاری‌های مستمر وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: وزارت بهداشت خرید و تهیه برخی از داروها و تجهیزات پزشکی را بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است و ما به عنوان معین دولت با تکیه بر نیروهای داوطلب و جوان آماده هستیم در راستای پیشگیری، ارتقای بهداشت، تامین واکسن و کمک به افراد در معرض خطر همچون افراد معتاد نقش آفرینی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha