نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ارائه خدمات در حوزه بهداشت گام بعدی طرح تحول نظام سلامت است که تا ماه آینده این خدمات اجرایی می شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ارائه خدمات در حوزه بهداشت گام بعدی طرح تحول نظام سلامت است که تا ماه آینده این خدمات اجرایی می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به اجرای برنامه های بهداشت در طرح تحول سلامت اظهار داشت: برنامه های بهداشت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود که به هماهنگی بیشتری بر مبنای تکالیف تعریف شده و ابلاغی در نظام سلامت کمک می کند.


نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در بسته خدمات بهداشتی خدمات مختلفی ارائه می شود که می توان به بسته های خدماتی بهداشت آب و فاضلاب، هوا، مدیریت پسماند، بهداشت بیمارستانی و مواد غذایی اشاره کرد.


وی در ادامه با اشاره به پایش و ارزشیابی مراکز بهداشت در طرح تحول سلامت نیز گفت: در طرح تحول سلامت در بخش بهداشتی ارگان های مختلفی از جمله شهرداری، وزارت کشور و سازمان محیط زیست مشارکت دارند.


این نماینده مجلس درخصوص نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت گفت: از اولین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بر نحوه اجرای بسته‌ های خدمتی این برنامه در بیمارستان ‌های وابسته به وزارت بهداشت نظارت شده و نظارت بر حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سطح دانشگاه به عهده رئیس دانشگاه و پس از آن به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.


به گزارش پانا، طرح تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت آغاز شد و اکنون نزدیک به سه ماه است که از آغاز اجرای آن سپری می‌شود که هدف گیری عمده آن نیز، کاهش هزینه های پرداختی مردم و افزایش دسترسی به خدمات درمانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پایاب ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    استفاده کردم تمایل به تبادل لینک دارم