چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 117650

مدیر کل نظارت وزارت بهداشت از آماده شدن بسته نظارت بر تعرفه ها توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت وزارت بهداشت از آماده شدن بسته نظارت بر تعرفه ها توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت خبر داد.

سجاد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بسته نظارت بر تعرفه ها با همکاری نظام پزشکی و وزارت بهداشت اماده و به طور همزمان ابلاغ خواهد شد گفت: نقش نظام پزشکی، در بحث هماهنگی با انجمن ها و پزشکان در رعایت تعرفه های ابلاغی ضروریست.

وی در همین راستا با اشاره به تلاش شورای عالی بیمه در واقعی کردن تعرفه ها و ابلاغ کتاب ان، تصریح کرد: نظام پزشکی این قول را داده که از طرف پزشکان، در رعایت این تعرفه ها کمک کرده و همچنین دادسرای انتظامی نظام پزشکی به طور فعال با پزشکان و بیمارستان هایی که این تعرفه ها را رعایت نمی کنند برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه مشخص وزارت بهداشت برای نظارت و برخورد با تخلفات، با توجه به اقدام وزارت بهداشت برای حرکت به سمت تعرفه های واقعی چیست؟ اظها ر کرد:‌ نظارت ما، نظارت فعال است و برای این مهم از مشارکت مردم، انجمن ها و نظام پزشکی استفاده می‌کنیم. برخورد ما با افرادی که این تعرفه ها را رعایت نکنند، قاطع و بدون گذشت خواهد بود.

جعفری در ادامه با تایید محرومیت حدود 40نفر از پزشکان متخلف و ابطال پروانه انها ، گفت: گزارش حکم دانشگاه برای پزشکان متخلف منتشر می‌شود و اگر حکم محرومیت از طبابت بگیرند، دیگر نمی‌توانند طبابت کنند.

مدیر کل نظارت وزارت بهداشت در پایان در مورد لیست تخلفات مربوط به زیرمیزی که در مجلس مطرح شده بود گفت: در این زمینه آمار مشخصی نداریم، اما هرجا که پزشکی زیرمیزی گرفته و یا مردم شکایت کرده و یا ناظرین ما با این موضوع برخورد کرده اند؛ بنابر وظیفه به تعزیرات معرفی و با انها برخورد می‌شود.

جعفری نحوه برخورد با این تخلفات را از پرداخت جریمه تا محرومیت از طبابت دانست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha