چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 117656

اگر مانند قبل، دست شما به طاقچه کنار اتاق نمی رسد، نور چراغ در شب، چشم های شما را اذیت می کند و... بدانید که زمان مراجعه به پزشک رسیده است.

با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

سلامت نیوز: اگر مانند قبل، دست شما به طاقچه کنار اتاق نمی رسد، نور چراغ در شب، چشم های شما را اذیت می کند و... بدانید که زمان مراجعه به پزشک رسیده است.

به گزارش سایت «Prevention» و به گفته محققان، تغییرات کوچک در رفتار و کاهش توانایی در انجام دادن کارهای روزمره، می تواند نشانه مشکلی نهفته باشد. افرادی که حرکات ماهیچه های صورتشان دیگر نمی تواند احساس آن ها را بیان کند، باید بدانند که این علامت می تواند نشانه بیماری جدی قلبی و ریوی باشد. در ادامه مطلب به چند علامت جدی اشاره شده است که در صورت مواجهه با آن باید به پزشک مراجعه کنید.

نمی توانید مانند قبل به قفسه های بالایی کابینت دسترسی پیدا کنید:
این حالت به علت پوکی استخوان به وجود می آید. به علت کاهش تراکم استخوان در مهره پشت، فرد دچار کاهش قد می شود.

کاهش 1.27 سانتی متر قد هر ۱۰ سال پس از ۴۰ سالگی، امری عادی است اما بیش از حدود ۳ سانتی متر در سال، نیاز به بررسی دارد. یکی از نگرانی های مهم در زمینه پوکی استخوان، خطر شکستگی استخوان بر اثر زمین خوردن است. ترک عادت سیگار کشیدن و آغاز برنامه غذایی غنی از کلسیم، می تواند باعث تقویت استخوان ها شود.

در حالت دراز کشیده با کمبود نفس مواجه می شوید:
احساس کمبود نفس هنگام دراز کشیدن آن هم در حالی که حالتان خوب است، می تواند نشانه مشکل قلبی باشد. «ارتوپنیا» در پی درست پمپاژ نشدن قلب ایجاد می شود. در این حالت خون در قلب و ریه جمع می شود. در این شرایط وقتی سرتان را کمی بالاتر می گذارید احساس بهتری دارید.

احساس ناراحتی از نور چراغ هنگام شب:
احساس کور شدن در مواجهه با نور چراغ خودروی مقابل هنگام شب، می تواند نشانه آب مروارید باشد. احساس ناراحتی از نور خورشید نیز می تواند از علایم آب مروارید باشد.

مشکل نعوظ در مردان
این مشکل می تواند هشدار اولیه بیماری قلبی در مردان سالم باشد. نتایج بررسی ها نشان می دهد مشکلات مرتبط با نعوظ تا ۳۷ درصد با خطر حمله قلبی و سکته قلبی در مردان ۴۵ ساله که سابقه بیماری قلبی نداشته اند، ارتباط دارد. تنگ شدن رگ های خونی به علت بیماری قلبی، می تواند روی رگ های خونی آلت تناسلی مردان نیز تأثیر بگذارد.

احساس ضعف در دست هنگام پهن کردن لباس ها
این حالت بر اثر پارگی تاندون ها و عضلاتی که دست را به استخوان شانه مرتبط می کند، به وجود می آید. به این مشکل به علت نداشتن درد، چندان توجه نمی شود.افراد تنها هنگام انجام دادن برخی از کارها مانند پهن کردن لباس و... متوجه این مشکل می شوند.

نمی توانید خم شوید و انگشتان پا را لمس کنید:
نشستن طولانی مدت پشت میز کار، باعث سفت شدن زردپی پشت زانو و قسمت تحتانی کمر می شود. حرکت منظم کششی پشت ساق پا و یوگا می تواند در کاهش این مشکل موثر باشد.

کوچک شدن اندازه خط:
کوچک شدن خط و درهم نوشتن می تواند علامت بیماری پارکینسون باشد. پارکینسون روی عملکرد مغز و اعصاب مربوط به عضلات تأثیر می گذارد و باعث سفت و کند شدن حرکت عضلات دست می شود. بیمار نیز قدرت سریع نوشتن را از دست می دهد.

سفتی عضلات بدن:
اغلب مردم علت سفتی بدن هنگام صبح را خواب شبانه می دانند که با گرم شدن عضلات طی روز از بین می رود. اما اگر با گذشت ۲ ساعت بعد از بیدار شدن، هنوز با مشکل مواجهید بدانید که ممکن است دچار نوعی آرتریت به نام (انکیلوسینگ اسپوندی لیتیس) Ankylosing Spondylitis شده باشید. در این نوع آرتریت، بافت های مفصل های نرم ستون فقرات دچار التهاب و استخوان ها فرسوده می شود و این امر باعث رشد استخوان جدید می شود. در این روند استخوان ها به هم جوش می خورد. این علامت در مردان شایع تر است.

تاری دید، به ویژه در حمام:
تاری دید یا تغییر در بینایی به ویژه هنگام حمام کردن می تواند نشانه ام اس باشد. این حالت هنگام آفتاب گرفتن نیز ممکن است رخ دهد.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha