قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: شرکت‌های تولیدی که از روغن پالم استفاده می‌کردند توقیف شده‌اند.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: شرکت‌های تولیدی که از روغن پالم استفاده می‌کردند توقیف شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امامی رضوی در مراسم تودیع معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در حال حاضر هیچ محصول لبنی در بازار کشور وجود ندارد که در تولید آن از روغن پالم استفاده شده باشد.

وی بیان کرد: اضافه کردن چربی گیاهی به لبنیات به دلیل اسیدهای چرب اشباع مشکل‌زاست زیرا مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده می تواند به بالا رفتن کلسترول خون و در نتیجه به بیماری قلبی منجر شود.

وی افزود: در زمینه استفاده از روغن به جای چربی شیر برای تولید لبنیات پرمصرف فقط موضوع قیمت مطرح نیست، بلکه مباحثی مانند طعم و ذائقه مورد پسند مشتریان هم مطرح است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها در ادامه در خصوص مبارزه با بیماری های واگیردار در استان افزود: سیستان و بلوچستان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های واگیردار است.

امامی رضوی از مساله سلامت به عنوان یکی از اولویتهای اساسی کشور و دغدغه مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: دولت خوشبختانه بودجه کلانی را به بخش سلامت اختصاص داده است .

وی با اشاره به قرنطینه های استان گفت: قرنطینه های موجود در سیستان و بلوچستان ظرفیت پاسخگویی موارد مجاز را دارند و خوشبختانه با همکاری مناسب نیروی انتظامی، استانداری، وزارت کشور و وزارت بهداشت در مناطقی که قرنطینه مستقر است مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های مختلف مردم در زمینه سلامت در بسته های خدماتی مورد هدف قرار گرفت و هزینه های بستری که بیشترین فشار را به مردم وارد می کرد کاهش و کیفیت خدمات ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: دولت برای توسعه خدمات بهداشتی در این استان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

در پایان این مراسم دکتر میری به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معرفی و از رحمات دکتر شکیبا رییس یابق این دانشگاه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کنجکاو ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 0
    "در حال حاضر هیچ محصول لبنی در بازار کشور وجود ندارد که در تولید آن از روغن پالم استفاده شده باشد." پس شایعه بوده!!!شاید هم دعوای جناحی بوده!! اصلا چربی گیاهی مصرنیست واز مالزی روغن حیوانی وارد میشده است که خیلی هم مفید است! برنج های وارداتی هم بعدا بدون آرسنیک شدند وآب تهران هم بعد معلوم شد آلوده نبوده!
    • ابوالقاسم رخشانی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      5 0
      شاید، ولی نمی توان به حرفشان اعتماد کرد
  • بیماری قلبی منتفی شد! ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    10 1
    بنظر شما جان انسانهای که هر یک ساعت دونفرشان در تصادف جاده ای گرفته میشود و100 درصد قابل پیشگیری است چقدر ارزش دارد؟اسید چرب اشباع شده وگلیسرول گیاهی ساخت اجانب اگر برفرض 10-20 سال عمر مردم را کاهش بدهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟