رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر این نکته که آزمایش‌ها، تخلف در ۷ فرآورده لبنی دیگر را مسجل کرده است، گفت: تعداد فرآورده‌های استفاده‌کننده از پالم به ۳۰ رسیده و اسامی آنها هفته آینده به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر این نکته که آزمایش‌ها، تخلف در ۷ فرآورده لبنی دیگر را مسجل کرده است، گفت: تعداد فرآورده‌های استفاده‌کننده از پالم به ۳۰ رسیده و اسامی آنها هفته آینده به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رسول دیناروند امروز در حاشیه جلسه وزیر بهداشت با مسئولان حوزه تولید و نظارت بر محصولات لبنی گفت: ما به این علت با شرکت‌های لبنی استفاده کننده از پالم برخورد می‌کنیم که آنها برخلاف مجوز خود اقدام به استفاده از پالم کرده‌اند.

وی تأکید کرد: این شرکت‌ها مجوز استفاده از روغن پالم نداشته‌اند و برخلاف این مجوز در محصولات خود از این محصول استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: اما در مورد پنیرهای پیتزا و خامه‌ای و همین طور خامه مجوز استفاده از پالم برای شرکت‌های لبنی صادر شده و اگر دقت کنیم بر روی برچسب این محصولات این نکته ذکر شده است.

وی افزود: البته به این تولید‌کنندگان نیز مهلت داده‌ایم تا پروانه ساختشان را اصلاح کنند.

دیناروند با تأکید بر این نکته که خط تولید هیچ کدام از کارخانه‌هایی که دارای مجوز استفاده از پالم بوده‌اند متوقف نشده است، گفت: آمار تخلف در زمینه محصولات لبنی ممکن است بیشتر از اینها هم بشود.

به گفته وی، امروز آزمایش 7 فرآورده از 18 فرآورده مشکوک مثبت اعلام شده و بنابراین تعداد محصولاتی که پالم در آنها به صورت غیرمجاز به کار رفته به 30 رسیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: اسامی شرکت‌های متخلف تا پایان هفته تکمیل شده و هفته آینده به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

وی به مردم اطمینان داد که محصولات موجود در بازار مشکلی ندارند و گفت: مردم بدانند که اگر محصولی دارای مشکل باشد تولید آن به سرعت متوقف و از بازار جمع‌آوری می‌شود بنابراین مردم با خیال راحت محصولات موجود در بازار را مصرف کنند.

دیناروند در واکنش به این مطلب که سرانه مصرف لبنیات در کشور کاهش یافته است، گفت: طبق مطالعات انجام شده مصرف فرآورده‌های کم چرب افزایش پیدا کرده و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این افزایش را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که پالم را نمی‌شود از چرخه غذایی حذف کرد، گفت: استفاده از این روغن در تعدادی از محصولات ضروری است و آنچه ما با آن مخالف هستیم افراط در مصرف این محصول است همچنان که افراط در استفاده از روغن‌های جامد نیز ضرر دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم رخشانی ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    آره منم باور کردم محصولات مشکلی ندارند !!