لطفی، عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به اینکه تجربه اتاق فکر کودکان کار و خیابان یک تجربه موفق در همکاری معاونت رفاه با نهادهای مدنی بوده است خواستار گسترش این تجربه در سایر حوزه‌های آسیبهای اجتماعی نیز شد.

سلامت نیوز:لطفی، عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به اینکه تجربه اتاق فکر کودکان کار و خیابان یک تجربه موفق در همکاری معاونت رفاه با نهادهای مدنی بوده است خواستار گسترش این تجربه در سایر حوزه‌های آسیبهای اجتماعی نیز شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ باید با توانمند کردن کودکان کار و خیابان و افزایش کیفی و کمی حمایتهای اجتماعی از آنها از بین النسلی شدن فقر جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دکتراحمد میدری با اعضای اتاق فکر کودکان کار و خیابان که پس از دستور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد دیدار و گفت و کرد.

وی ادامه داد: باید خروجی کار ما بهبود وضعیت موجود کودکان کار و خیابان باشد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی کودکان کار و خیابان باید مورد تاکید ویژه باشد گفت: باید سیاستهای مرتبط در این حوزه از دل گفت و گوی اجتماعی با نخبگان، صاحبنظران و نهادهای مدنی استخراج شود تا شانس پایداری این سیاستها افزایش یابد.

در این دیدار مدیرکل دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه و توضیح داد که ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی که در قالب فعال شدن شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از هشت سال تعطیلی صورت گرفته است، ایجاد ساختار اتاق فکر برای ورود نهادهای مدنی و دانشگاهیان به عرصه سیاستگذاری برای کودکان کار و خیابان، پیگیری بیمه کودکان همراه با تشکیل جلسات استانی شورای ساماندهی به منظور پیگیری موضوعات منطقه‌ای در سطح همان مناطق از اقدامات مهمی است که تاکنون انجام گرفته است.

همچنین محمد لطفی و خانم امام، نمایندگان نهادهای مدنی در اتاق فکر کودکان کار و خیابان نیز ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و انجام کارهای اصولی در حوزه کودکان کار و خیابان تاکید و گفتند: در این حوزه باید فضای اجتماعی شکل گیرد.

لطفی، عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به اینکه تجربه اتاق فکر کودکان کار و خیابان یک تجربه موفق در همکاری معاونت رفاه با نهادهای مدنی بوده است خواستار گسترش این تجربه در سایر حوزه‌های آسیبهای اجتماعی نیز شد.

همچنین امام، عضو انجمن کوشا تاکید کرد: باید از تجربه نیروهای کارمد و باتجربه و از دانش شکل گرفته در نهادهای مدنی به ویژه در سطح مناطق استفاده بهینه شود.

دکتر وامقی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که از دیگر حاضرین این نشست بود ضمن تشکر از اقدامات وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در خصوص کودکان کار و خیابان گفت: سند سیاستی که در حال تدوین است هم قابلیت اجرایی دارد و هم مبتنی بر تجارب NGOهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha