دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1177

اعضای شبكه بزرگ فروش نوزادان دركشور پس از دستگیری به فروش 145 نوزاد اعتراف كردند.

اعتراف اعضای یك شبكه به فروش 145 نوزاد در كشور

به گزارش فارس، این باند از یك پزشك، 3 ماما ، 3 پرستار و دو كارمند ثبت احوال تشكیل شده بود كه از سوی ماموران وزارت اطلاعات در اصفهان دستگیر شدند.

* آغاز تحقیقات
-----------------
ماموران اداره اطلاعات اصفهان از حدود یك سال قبل متوجه فعالیت‌ اعضای یك شبكه فروش نوزادان در شهرستان‌ اصفهان شدند.اعضای این باند نوزادان را به زوج‌های نابارور به مبلغ10 میلیون تومان می‌فروختند.
در بررسی ماموران مشخص شد این شبكه 9 عضو متشكل از یك پزشك، 3 ماما، 3 پرستار و دو كارمند ثبت احوال دارد.
با تكمیل تحقیقات مقدماتی موضوع به طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اطلاع داده شد و او این پرونده را برای رسیدگی به شعبه سوم بازپرس دادسرا فرستاد.
محمدرضا مفیدیان بازپرس پرونده پس از مطالعه پرونده دستور بازداشت تمام اعضای باند و شناسایی خریداران و فروشندگان نوزاد را صادر كرد.

* فروش 145 نوزاد
--------------------
در بازجویی از اعضای باند مشخص شد ، سردسته باند یك پزشك است.این مرد پس از تولد نوزادان آنها را به فروش می‌رساند.
3 ماما نیز برای او خریداران و فروشندگان را شناسایی می‌كردند.
اعضای این باند در ابتدا زوج‌هایی را كه به خاطر فقر مالی قادر به نگهداری نوزاد خود نبودند و یا دخترانی را كه ناخواسته باردار می‌شدند شناسایی می‌كردند.
پس از شناسایی فروشندگان نوزاد، اعضای باند به دنبال خریداران گشته و آنها را از بین زوج‌های نابارور شناسایی می‌كردند.
آنها با دریافت 10 میلیون تومان نوزادان را به زوج‌های نابارور می‌فروختند و حدود یك میلیون تومان از این پول را به فروشندگان می دادند.
پس از شناسایی خریدار و فروشندگان سردسته باند وارد عمل می‌شد. او با كمك 3 پرستار، زن باردار را در كلینیك خود بستری می‌كرد. او سپس با گرفتن آدرس و مشخصات فروشنده عمل زایمان را انجام می‌داد.
پس از زایمان حلقه آخر این زنجیر فعالیت خود را آغاز می‌كرد. سردسته باند برای نوزادان گواهی ولادت جعلی با مهر بیمارستان و یا زایشگاه تهیه می‌كرد و آن را به اعضای باند در اداره ثبت احوال می داد.
دو عضو این باند كه كارمند ثبت احوال بودند در ادامه با مدارك جعلی تولد نوزاد و مدارك زوج خریدار، برای نوزادان به نام زوج خریدار شناسنامه صادر می‌كردند.
ماموران همچنین در بررسی محل فعالیت اعضای این باند تعداد 145 پرونده فروش نوزاد كشف كردند.

*درآمد 5 میلیاردی
--------------------
به گفته یك مقام آگاه اعضای این باند بیش از پنج میلیارد تومان از این راه درآمد بدست آورده بودند.
وی افزود: سردسته این باند مشتریان خود را از میان بیمارانی كه به او و 3 مامای عضو باند مراجعه می‌كردند شناسایی می‌كرد و حدود هفت سال فعالیت داشتند.
بازپرس پرونده پس از تكمیل تحقیقات و شناسایی نوزادان شناسنامه‌های آنها را باطل كرد.
محمدرضا مفیدیان بازپرس پرونده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس با تایید خبر افزود: اتهام خریداران نوزادان استفاده از سند مجعول و معاونت در جعل است. اتهام اعضای باند نیز خرید و فروش نوزاد، تحصیل مال نامشروع، استفاده از سند جعلی و معاونت در جعل است.
وی ادامه داد: تحقیقات روی این پرونده پایان یافته و كیفر خواست متهمان آنها صادر شده است.
مفیدیان درخصوص وضعیت اعضای این باند نیز گفت: اعضای این باند در ابتدا روانه زندان شدند اما پس از بازجویی برای آنها قرار وثیقه‌ صادر شد كه با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.
این مقام قضایی در هشداری به شهروندان گفت: در این پرونده خریداران نوزاد خیلی متضرر شدند. مردم باید مراقب باشند در چنین مواردی به صورت قانونی و با تنظیم دادخواست، حضانت و سرپرستی فرزند مورد نظر خود را برعهده بگیرند تا دچار مشكل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha