پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 117719

متخصصان در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا اظهار داشتند: سم حیواناتی چون زنبور، مار و عقرب قابلیت آن را دارد که در مسیر تولید نسل آتی داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیر زهر حیوانات در درمان سرطان

سلامت نیوز: متخصصان در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا اظهار داشتند: سم حیواناتی چون زنبور، مار و عقرب قابلیت آن را دارد که در مسیر تولید نسل آتی داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا «دیپانجان پان» از دانشگاه ایلی‌نوی هدایت گروهی را به عهده گرفت که قصد داشتند روشی را برای استفاده از پروتئین‌های زهر برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی به کار گیرند در حالی که به سلول‌های سالم آسیبی وارد نشود.

متخصص ارشد این مطالعه گفت: در این بررسی از سموم در ذراتی به سایز نانومتر استفاده کردیم که در درمان سلول‌های ملانوم و سرطان سینه موثر هستند. این ذرات که از سیستم ایمنی پنهان می‌مانند، سموم را به طور مستقیم به سلول‌های سرطانی می‌برد و به بافت‌های طبیعی آسیب وارد نمی‌کند.

این آزمایش در مراحل اولیه است اما نتایج به دست آمده آن تاکنون حاکی از سودمند بودن این ترکیبات طبیعی در درمان سرطان در آینده نزدیک است.

شبکه خبری CNN در گزارشی نوشت:‌ در دوران باستان، طبیبان از زهر حیوانات برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. به طور مثال از زهر زنبور در درمان طاسی بهره برده شده است. همچنین در طب سنتی چین زهر گرفته شده از قورباغه‌های سمی در درمان سرطان پانکراس، روده، ریه و کبد موثر بوده است.

هرچند تکنیک جدید، پیچیده‌تر از آن است که زهر حیوان به جریان خون بیمار تزریق شود. همچنین برخی عوارض جانبی آن می‌تواند آسیب دیدن سلول‌های عصبی، قلب، لختگی و خونریزی زیر پوست باشد. ویژگی‌های زهر حیوانات که قابلیت از بین بردن سلول‌های سرطانی را دارد می‌تواند تاثیر مشابهی بر سلول‌های سالم داشته باشد اما محققان در نظر دارند با جداسازی پروتئین‌های مهم و پپتیدها در سموم، این موضوع را کنترل کنند.

به گزارش نچرال ورلد نیوز،‌ دیپانجان پان همچنین گفت: برخلاف شیمی درمانی این شیوه جدید تنها به سلول‌های سرطانی حمله می‌کند و ممکن است به عنوان عامل اصلی در مبارزه با سرطان در نظر گرفته شود. در صورتی که بتوان بهتر از این تکنیک استفاده کرد شیوه بهتری در درمان سرطان خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پایاب ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    باتشکر تمایل به تبادل لینک دارم