رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: شرایط قرنطیه در یکی از بیمارستانهای تهران در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیماری ابولا در نظر گرفته شده است.

تعیین بیمارستانی در تهران برای قرنطینه موارد مشکوک به ابولا

سلامت نیوز: رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: شرایط قرنطیه در یکی از بیمارستانهای تهران در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیماری ابولا در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی گویا درگفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اینکه علائم بسیاری از بیماری‌ها مشابه بیماری ابولا است، گفت: این بیماری قابل پیشگیری با واکسن نیست و ۶۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: در آمریکا روش درمانی در سطح تحقیقات شروع شده که هنوز مجوز کمیته اخلاق گرفته نشده است، اما تاکنون بیماری قابل درمان نبوده و اقدامات درمانی درباره مبتلایان در حد اقدامات مراقبتی است.

به گفته وی براساس آخرین اطلاعات تاکنون در جهان  ۱۷۷۹ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به شیوع این بیماری در آفریقا تصریح کرد: پرواز مستقیم به آفریقا در کشور نداریم، البته با اداره گذرنامه و وزارت امور خارجه هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این بیماری به افرادی که از کشور‌های آفریقایی  وارد می‌شوند، اطلاع رسانی شود، ضمن اینکه تا سی روز پس از ورود این افراد به کشور اگر علائم مشکوک مشاهده شود، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود و راههای انتقال آن از طریق خون، ترشحات، بافت بدن حیوان و همچنین خون و ترشحات انسان مبتلا به ابولا است و مبتلایان باید در شرایط  قرنطینه و ایزوله نگه داری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha