پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 117739

مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و تا پایان تابستان آب این سدها کنترل شده است. این دو سد بزرگترین اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند.

هشدار؛ سدهای تهران فقط ۴۰ روز دیگر آب دارند

سلامت نیوز: مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و تا پایان تابستان آب این سدها کنترل شده است. این دو سد بزرگترین اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند.

گزارش عملكرد آبفای استان تهران در حوزه پدافند غیر عامل در دومین نشست شورای پدافند غیرعامل با حضور استاندار تهران خبرهای زیادی در پی داشت.

مدیرعامل آبفای تهران در این جلسه با ارایه گزارشی از نیاز آبی تهران در سال گفت: ‌نیاز آبی شهر تهران در سال 93، یك میلیارد و 35 میلیون مترمكعب است. هر سال با همكاری آب منطقه ای از سد لار آب را به لتیان انتقال دادیم اما امسال به دلیل وضعیت كمبود آب با مشكلاتی در این زمینه مواجه شدیم.

در گزارش آبفای تهران آمده است از ابتدای سال تا امروز 26 میلیون مترمكعب كاهش برداشت آب از سد لتیان وجود داشته است در حال حاضر حجم آب لتیان به 50 میلیون متر مكعب رسیده است و آن هم به دلیل برداشت كم است .

ذخیره لار و لتیان كافی نیست/صرفه جویی لازم است

بر اساس گزارش آبفا تا امروز 375 میلیون متر مكعب آب در استان از ابتدای سال تولید شده است و كمترین برداشت آب از سد لتیان بوده است. همچنین در حال حاضر سد لار 50 میلیون متر مكعب و سد لتیان 48 میلیون متر مكعب آب دارد.

محمد پرورش مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینكه سد لتیان را تا امروز با كاهش فشار آب كنترل كردیم و تا شهریور می توانیم بگذرانیم اما با ادامه مصرف و نبود بارش برای فصل پاییز امكان برداشت آب از سد لار و لتیان نداریم.

پرورش با اشاره به پروژه بزرگ آبی منطقه بعثت گفت: قرار است تا دو ماه آینده این پروژه افتتاح شود و با این كار بار تصفیه خانه 3 و 4 جنوب شرقی تهران كمتر شده و می توانیم به غرب تهران انتقال دهیم.

مدیرعامل آبفای استان گفت:‌ در تابستان با كاهش فشار آب در سه مرحله در هنگام شب توانستیم كمی از بار مصرف بكاهیم كه البته در ماه رمضان به دلیل مصرف شبانه این كار انجام نشد.

پرورش با بیان اینكه آمار مصرفی هر منطقه به تفكیك فضای سبز،مسكونی،تجاری،نظامی دولتی و سایر مكان ها را داریم گفت: برای قطع آب در مناطق پر مصرف بررسی شده است تا آب بخش هایی كه نیاز آبی دارند قطع نشود به عنوان مثال در منطقه 1 فضای سبز و در منطقه 5 بخش های نظامی در اولویت آبرسانی هستند.

مدیرعامل آبفای تهران در ادامه با بیان اینكه 3 میلیون و 800 هزار مشترك در تهران است، گفت:‌ از این تعداد 400 هزار مشترك غیر مسكونی و 3میلیون و 400 هزار مشترك مسكونی هستند. از میان مشتركان مسكونی دو میلیون و 700 هزار نفر زیر 20 میلیون متر مكعب(حد استاندارد) مصرف دارند اما 700 هزار نفر بیش از حد استاندارد و تا 42 درصد آب ترهان را مصرف می كنند

وی گفت: آب حدود 300 واحد مسكونی در شمال شهر كه خانه های بزرگی دارند از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر قطع شد كه برای جریمه نیاز به دستورالعمل قانونی داریم كه دولت قرار است طرح آن را تصویب كند.

بحران آب در شمال شرق تهران

در ادامه جلسه خسرو ارتقایی، مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به اینكه شمال شرق تهران با بحران جدی آب مواجه است گفت: تلاش كردیم از غرب استان تا حدی كه امكان دارد به شرق آبرسانی كنیم .

وی با اشاره به اینكه 10 میلیون دلار هزینه تصفیه خانه ها هنوز محقق نشده است گفت: یكی دیگر از مشكلات ما تعطیلی پروژه های آب و فاضلاب از سوی شهرداری است و درخواست داریم در نشست با شهردار اعلام كنید دستورالعملی بدهند تا ممانعت ها برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha