شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 117776

بسیاری از ویتامین ها و املاح وجود دارند که بدن در همه دوران‌های زندگی به آن نیازمند است اما بعضی از دوران‌ها مثل دوران بارداری یا رژیم، بدن احساس نیاز بیشتری به دریافت این ویتامین‌ها می‌کند.

چند ماه قبل از بارداری باید فولیک اسید خورد؟

سلامت نیوز: بسیاری از ویتامین ها و املاح وجود دارند که بدن در همه دوران‌های زندگی به آن نیازمند است اما بعضی از دوران‌ها مثل دوران بارداری یا رژیم، بدن احساس نیاز بیشتری به دریافت این ویتامین‌ها می‌کند.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همه افراد مخصوصا بانوان در دوران زندگی خود احتیاج به دریافت ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن دارند.

وی افزود: دریافت ویتامین ها در دوران بارداری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که مادر علاوه بر خود و نیاز بدنش، باید به فکر جنین خود نیز باشد زیرا سلامت جنین هم در این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این متخصص تغذیه افزود: توصیه پزشکان معمولا به خانم‌های بارداری مصرف ویتامین‌های گروه D،E، A و ... است. همچنین توصیه می‌شود خانم‌های باردار از حدود یک ماه قبل از بارداری، از فولیک اسید استفاده کنند.

انوشه اذعان داشت: علاوه بر خانم‌های باردار افرادی هم که از رژیم غذایی برای لاغر شدن پیروی می‌کنند باید بعد از کاهش وزن چند کیلوگرمی شروع به مصرف مولتی ویتامین‌هایی که با تجویز پزشک صورت می‌گیرد کنند.

وی در پایان گفت: همچنین ویتامین D به دلیل خواص زیادی که برای سلامت استخوان‌ها دارد، می‌تواند در دوران بارداری هم به مادر و هم جنین کمک کند.

وی در پایان گفت: مصرف آهن و روی هم به عنوان املاح معدنی برای بدن در این دوران بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha