سرپرست شرکت فرودگاه های کشور گفت: با توجه به رشد سالانه 9 درصدی جابه جایی مسافران هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران، به طور قطع تا 10 سال آینده امکان جا به جایی این فرودگاه وجود ندارد.

سلامت نیوز:سرپرست شرکت فرودگاه های کشور گفت: با توجه به رشد سالانه 9 درصدی جابه جایی مسافران هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران، به طور قطع تا 10 سال آینده امکان جا به جایی این فرودگاه وجود ندارد.
 
محمدعلی ایلخانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: آمارها نشان می دهد که سال گذشته بیش از 13 میلیون و 500 هزار مسافر هوایی از طریق فرودگاه مهرآباد جابه جا شده اند.
 
وی تصریح کرد: سالانه بیش از 650 هزار زائر خانه خدا از طریق فرودگاه یادشده به سرزمین وحی سفر می کنند و اگر هم این تعداد مسافر به فرودگاه حضرت امام (ره)منتقل شوند، با توجه به رشد 9 درصدی سالانه جابه جایی مسافران، باز هم سالانه بیش از 13 میلیون و 500 هزار مسافر هوایی از این فرودگاه جابه جا خواهند شد، لذا امکان جا به جایی فرودگاه مهرآباد حداقل تا 10 سال آینده عملی نیست.
 
ایلخانی تاکید کرد: با این حال درصدد هستیم برای کاهش ساعات کاری فرودگاه مهرآباد با ظرفیت سازی بیشتر در فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره)، بخش زیادی از پروازهای خود را از مهرآباد به این فرودگاه منتقل کنیم.
 
سرپرست شرکت فرودگاه های کشور اظهار داشت: بدون شک با انتقال بخشی از پروازهای هوایی مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) ساعات کاری مهرآباد نیز تا حدودی کاهش خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اجرای طرح تسهیل تردد مسافران در فرودگاه مهرآباد و حضرت امام یادآور شد: تسهیل تردد مسافران یکی از مهم ترین وظایف ما است و بدون تردید باید این طرح در تمام فرودگاه های کشور اجرایی شود تا مردم به سهولت بتوانند در فرودگاه های کشور تردد کنند.
 
ایلخانی از آغاز بکار کمیته ساماندهی تردد مسافران در شرکت فرودگاه های کشور خبر داد و گفت: در این کمیته سایر ارگانهای ذیربط با شرکت فرودگاه های کشور همکاری می کنند و با اعزام نمایندگان این کمیته به تمام فرودگاه ها، شاهد همسان سازی این مساله در تمام پایانه های فرودگاهی کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha