رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران در خصوص تعرفه گروه بیهوشی گفت با وجود نوع مسئولیت پذیری و ریسك بالای این رشته نظام تعرفه گذاری نتوانسته به خوبی كار خود را انجام دهد و تعرفه گروه بیهوشی بیشترین آسیب را داشته اشت اما با این وجود این گروه مثل هم گنان خود در سایر رشته های پزشكی خدمات شایان توجهی به مردم ارایه می كند.

سلامت نیوز:رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران در خصوص تعرفه گروه بیهوشی گفت با وجود نوع مسئولیت پذیری و ریسك بالای این رشته نظام تعرفه گذاری نتوانسته به خوبی كار خود را انجام دهد و تعرفه گروه بیهوشی بیشترین آسیب را داشته اشت اما با این وجود این گروه مثل هم گنان خود در سایر رشته های پزشكی خدمات شایان توجهی به مردم ارایه می كند.


به گزارش سلامت نیوز، دكتر علیرضا زالی در جمع اعضای انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران كه در محل سازمان نظام پزشكی برگزار شد، گفت: ارتباط انجمن های علمی تخصصی كشور در دوره جدید با سازمان نظام پزشكی یك بالندگی حرفه ای و تكنیكال را تجریه می كند.

وی با اشاره به نقش ارزنده انجمنها در مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: انجمنهای علمی تخصصی در راستای اهداف ملی مناسب ترین گروه برای كارشناسی در مسایل سلامت كشور به شمار می روند و راهكارهای منطقی، متقن و مبتنی بر شواهد آنان كه صاحبان اصلی فرایند هستند می تواند مجموعه نظام سلامت كشور را به سرمنزل مقصود برساند.

زالی افزود: قطعاً بدون استفاده از نظرات انجمن های علمی و تخصصی هرگونه تلاش علمی ابتر خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران گفت: این انجمن یكی از خوشنام ترین و پیشتاز انجمنهای علمی تخصصی بوده است و به سمت روشهای نوین در آنستزی حركت كرده است.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران با اشاره به پیشرفتهای شگرف رشته بیهوشی افزود :توفیقات فراوان كسب شده و پایه گذاری بیهوشی نوین غیر قابل انكار است و همین تلاشها بوده كه امروز به نقطه خود اتكایی ملی در این زمینه رسیده ایم و جایگاه متخصصین بیهوشی تعریف خود را یافته است و بسیاری از مسایل علمی امروز عملیاتی و قابل اجرا در بخش های مراقبت های ویژه است.

زالی با اشاره به بخشهای مراقبتهای ویژه كه از جمله قسمتهای چند وجهی نظام سلامت است گفت: مثال روشنی از توفیقات همكاران متخصص بیهوشی بخشهای مراقبت ویژه است كه هر كجا این رشته و متخصصان محترم فرصت بالندگی یافته اند با اهتمام تمام رو به تحول نهاده است.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران در ادامه با تاكید بر نگاه عمیق صنفی به همه گروه ها و انجمنهای علمی تخصصی افزود در نظام سلامت كشور باید نقش ارزنده متخصصین بیهوشی و اهمیت این گروه برای مسئولین باز تعیین شود و اهمیت پیشتازی، بهنگامی و فعالیتهای علمی این رشته باز تبیین شود.

وی گفت: كارنامه ارایه خدمات گروه بیهوشی علی رغم عدم استیفای حقوق واقعی آنان مشحون از شرافت حرفه ای و تعهد است و گروه بیهوشی نماد تجلی شرافت حرفه ای گروه پزشكی است.

زالی در خصوص تعرفه گروه بیهوشی گفت با وجود نوع مسئولیت پذیری و ریسك بالای این رشته نظام تعرفه گذاری نتوانسته به خوبی كار خود را انجام دهد و تعرفه گروه بیهوشی بیشترین آسیب را داشته اشت اما با این وجود این گروه مثل هم گنان خود در سایر رشته های پزشكی خدمات شایان توجهی به مردم ارایه می كند.

وی در پایان با اشاره تشریك مساعی و تفاهم متقابل بین سازمان نظام پزشكی و انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژ ایران در دفاع از حقوق مشروع انجمن گفت: نمایندگان شما در دفاع از حقوق انجمن و كمك به تعرفه ها واقعا پای فشرده اند و علاوه بر آن در یك كار مشترك با سازمان نظام پزشكی پروتكل ملی پیشگیری از ترومبوآمبولی كه یك كارشجاعانه است را با مشاركت 12 انجمن دیگر شروع كرده كه مورد استقبال گروه های مختلف قرار گرفت.

در پایان این مراسم انتخابات انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران با تعیین روسای سنی و توزیع برگ رای انجام شد كه در نهایت دكتر محمد مهدی قیامت، سلیمی، نجفی، جعفرزاده، هاشمیان، سوادكوهی و صادقیان، به عنوان اعضای اصلی و دكتر حاج قاسم علی به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha