شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 117802

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، از تولید روغن آلوده به وجود آمده از استخوان‌های حیوانات در یکی از روستاهای قلعه‌نو انتقاد کرد و گفت: این استخوان‌ها در معرض حرارت 40 درجه و مکانی کاملا آلوده نگهداری و از آن روغنی استحصال می‌شود که هیچ‌کس پاسخگوی چرایی و چگونگی استفاده از این روغن نیست.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، از تولید روغن آلوده به وجود آمده از استخوان‌های حیوانات در یکی از روستاهای قلعه‌نو انتقاد کرد و گفت: این استخوان‌ها در معرض حرارت 40 درجه و مکانی کاملا آلوده نگهداری و از آن روغنی استحصال می‌شود که هیچ‌کس پاسخگوی چرایی و چگونگی استفاده از این روغن نیست.
زهره طبیب‌زاده نوری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری بازدید جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از شهرری، افزود: در این بازدید من به همراه خانم آلیا به منطقه قلعه نو سرکشی کردیم؛ در این منطقه روستاهای پراکنده‌ای وجود دارد که در یکی از این روستاها با یک پدیده ناهنجار زیست محیطی و بهداشتی روبرو شدیم.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: متاسفانه استخوان‌های حیواناتی مانند گاو و گوسفند را در محل‌های سر باز، بدون‌ هیچ‌گونه رعایت بهداشتی دپو کرده و شدت عفونی بودن منطقه به شکلی بود که اجازه بازدید به ما داده نمی‌شد و در نهایت به دلیل حضور بخشدار ناحیه به ما مجوز ورود دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: این استخوان‌ها در حرارت 40 درجه در معرض آفتاب قرار داشتند و پاتیل‌هایی در کنار این مرکز قرار داشت که داخل آن روغن استحصال شده‌ای از این استخوان‌ها به دست آمده بود و یک کارگر افغانی نیز عمل فرآوری این ماده را انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: روغن به وجود آمده از این استخوان‌ها و چگونگی استفاده از آن  برای ما دارای سوال شده بود که این کارگر افغانی هیچ توضیحی در این مورد به ما ارایه نکرد؛ از سویی دیگر علاوه بر فضای آلوده تولید این روغن، ماده به وجود آمده نیز بسیار آلوده بود که متاسفانه هیچ‌کس پاسخگو نبود که چرا روغن استخوان‌های حیوانات گرفته می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران،  با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، شهرداری و سازمان محیط زیست مسئول پیگیری این وضعیت هستند، گفت: ما اکنون در حال پیگیری این موضوع هستم و در این مورد نامه‌ای نیز به وزارت بهداشت داده شده اما هنوز پاسخی را دریافت نکرده‌ایم در این راستا تلاش داریم تا به همراه شورای مرکزی مجمع نمایندگان تهران جلسه‌ای کاربردی با حضور مسئولان مذکور برگزار کرده تا به این وضعیت رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha