معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت در ادامه اجرای طرح تحول سلامت تردیدی ندارد و منابع این طرح به طور کامل تامین خواهد شد.

دولت در ادامه اجرای طرح تحول سلامت تردیدی ندارد

سلامت نیوز: معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت در ادامه اجرای طرح تحول سلامت تردیدی ندارد و منابع این طرح به طور کامل تامین خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری روز شنبه در همایش روسا و مدیران بیمارستانی در مرکز همایشهای رازی، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویتهای دولت یازدهم سلامت است، گفت: منابع حاصل از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی و انصراف از ثبت نام در فاز دوم هدفمندی یارانه ها با بررسی های دولت به اولویت های کشور اختصاص یافت که یکی از مهمترین این اولویت ها، بخش بهداشت و درمان بود.

به گفته وی، تا قبل از این مردم به دلیل مشکلات زیادی که در حوزه سلامت وجود داشت، درصورت ابتلا به بیماری، ترجیح می دادند زیر بار انجام جراحی و مراجعه به بیمارستان نروند در حالی که سلامت حق آحاد مردم است و تکلیف دولت ها این است که برای مشکلات این حوزه راهکار پیدا کنند.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم نعمت سلامت را قدر بدانیم. خوشبختانه تیم وزارت بهداشت و شخص وزیر توانست دولت را به مهمترین وظایفی که دارد حساس کنند و اولویت دولت سلامت مردم باشد.

جهانگیری افزود: طرح تحول نظام سلامت در جلسات متعدد دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و به رغم بودجه محدود سال 92 توانستیم بالغ بر 2 هزار و هشتصد میلیارد تومان را به وزارتخانه های بهداشت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی اختصاص دهیم.

به گفته وی، در طرحهای تصویب شده همچنین مقرر شد ارقام دیگری پیش بینی شود که این ارقام به تایید مجلس شورای اسلامی رسید. امروز احساس رضایت را در چهره مردم با اجرای طرح تحول سلامت می بینیم و این طرح یکی از مهمترین برنامه هایی است که دولت اجرا کرد و مردم از آن استقبال کردند.

جهانگیری ادامه داد: به هیچ وجه و در هیچ زمانی در اجرای طرح تحول سلامت تردید نداریم و منابع آن قرار نیست محدود شود. مدیران نیز باید این طرح را جدی شمرده و آن را دنبال کنند.

به گفته معاون اول رئیس جمهوری، یک برنامه خوب وقتی هدف اصلی را محقق می کند که هم نظارت دقیق بر آن اعمال شود و هم مجریان با تمام وجود برای آن وقت بگذارند.

جهانگیری گفت: نظارت مستمر و گزارش گیری به همراه تامین منابع دولت از مهمترین گامها برای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت است.

وی ادامه داد: در کنار بحث سلامت پوشش کامل بیمه سلامت اجرا شد چون ما معتقدیم هیچ ایرانی نباید از این نعمت بی بهره باشد و همه دفترچه های بیمه باید اعتبار لازم داشته باشند.

به گفته جهانگیری، مقیم شدن پزشکان در بیمارستانهای دولتی و ماندگاری آنها در مناطق محروم نیز اتفاق افتاد و از محل منابع این طرح، برنامه  امنیت غذایی برای نیازمندان نیز اجرا شد. به طوریکه به جای اینکه ناعادلانه بودجه ای را در قالب یارانه به همه اقشار مردم اختصاص دهیم، قرار شد 2 هزار و 800 میلیارد تومان به برنامه امنیت غذایی اختصاص یابد.

معاون اول رئیس جمهوری در پایان گفت: مجموعه کاملی ایجاد شده است و دولت از این یک سال برای حل مشکلات به خوبی استفاده کرد. امیدواریم یک لحظه هم از حل مشکلات غافل نشویم و از حاشیه ها دوری کنیم. طرح تحول سلامت را با اقتدار پیش می بریم و اطمینان می دهیم منابع این طرح تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha