وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به عقب ماندن بسته خدمات بهداشتی از درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت، بر لزوم سرعت گرفتن خدمات بهداشتی در این طرح تاکید کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به عقب ماندن بسته خدمات بهداشتی از درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت، بر لزوم سرعت گرفتن خدمات بهداشتی در این طرح تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در دومین اجلاس معاونین درمان، روسا و مدیران بیمارستان‌های سراسر کشور که روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: دولت به مشکلات سلامت مردم در بخش بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای دارد. رئیس جمهور نیز در جلسات متعدد به این وظیفه دولت تاکید کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان است چرا که این دو مقوله از یکدیگر جدا نیستند و دولت به طور جد از این خدمات حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: قبل از اجرای طرح تحول، پرداخت از جیب مردم در زمینه هزینه‌های بستری 37 درصد بود و اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و از شما مدیران و روسا درخواست می‌کنم که برای حل این مشکلات راهکار داده و به ما کمک کنید.

وزیر بهداشت در ادامه بر لزوم سرعت گرفتن بیش از پیش بسته خدمات بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید بگویم که بسته خدمات بهداشتی بسیار مهمتر از بسته درمان بود. اما اکنون خدمات بهداشتی از بسته درمان عقب مانده است و هنوز قدم‌های موثری را در این حوزه برنداشته‌ایم تا مردم بتوانند خدمات این حوزه را لمس کنند.

هاشمی در پایان گفت: امیدوارم با همت شما مدیران و روسای بیمارستان‌ها بتوانیم مباحث مربوط به بهداشت را نیز پیش برده و خدمات حوزه بهداشت در نیمه دوم سال پررنگ و برای مردم ملموس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بسته های کهنه یا تازه! ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    10 0
    اولا در بحث درمان تعداد بیماران سرپایی از بستری بسیار بسیار بیشتر است وبیشترین هزینه را بیماران سرپایی میپردازند واکثریت بیماران بستری ایران را بیماران ناشی ازمعضل بزرگ تصادفات رانندگی تشکیل میدهند که 100 درصد قابل پیشگیری است ووظیفه اصلی وزارت بهداشت دخالت مستقیم در این زمینه وهمچنین همکاری بین بخشی است . درتصادفات رانندگی بیت المال زیادی هزینه شده وجان مردم بیهود ه درحال تلف شدن یا معلولیت است. ثانیا عمل به وظایف در وزارت بهداشت را نمیتوان طرح تحول نامید. ثالثا حرف زدن از مناطق محروم بعد از 36 سال توهین به مسئولان قبلی وبیهوده جلوه دادن کارهای بهورزان وپزشکان مخلص وخادم مردم در روستاهها وشهرستانهاست؟کجای ایران محروم است؟اگر منظور اهالی روستاهها وشهرستانهاست که تمامی شهرهای بزرگ اکثرا روستایی وشهرستانی هستند ودرحقیقت تمامی مردم ایران محرومند! چون ما حرف جدیدی برای مردم نداریم دنبال موضوع میگردیم! تحول نظام سلامت !حبس برای وازکتومی وتوبکتومی!روغن پالم!گاه هم هدف پول درآوردن است!مثلا درمبحث جمعیت آزمایشگاهها وپزشکان متخصص زنان واورولوژی هر روز تبلیغ غیرعلمی وعوام فریبانه میکنند! چند نمونه! 1)آمنیوسنتز 100 درصد اختلالات ژنتیکی راتشخیص میدهد در هفته های فلان..... 2)دیگر نگران حاملگی بالای 40 سال نباشیدچرا که خطری ندارد. 3)راه سریع افزایش جمعیت درمان ناباروری با حاملگی چند قلویی است! رابعا معاونین درمان ومدیران و روسای بیمارستان‌ها ازکی متولی بهداشت کشور شده اند؟حتمااجرای بسته خدمات بهداشتی را هم به آنها ابلاغ خواهند کرد!!