شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

رییس جمعیت تولد دوباره با اشاره به مرگ هشت معتاد در شبانه روز در کشور گفت: پیشگیری از مرگ و میر باید در برنامه‌های کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

سلامت نیوز: رییس جمعیت تولد دوباره با اشاره به مرگ هشت معتاد در شبانه روز در کشور گفت: پیشگیری از مرگ و میر باید در برنامه‌های کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عباس دیلمی‌زاده با بیان اینکه معتاد هم یک انسان است و مرگ روزانه هشت معتاد و هر سه ساعت یک معتاد، مساله بسیار با اهمیتی است، گفت: عموم گزارش‌هایی که از مرگ و میر معتادان اعلام می‌شود ناشی از اور دوز است، به این نحو که معتادان پس از سم‌زدایی و پاک شدن تصور می‌کنند به همان مقدار مصرف قبل ترک می‌توانند مواد استفاده کنند و به همین دلیل با اولین مصرف اور دوز کرده و فوت می‌کنند.

رییس جمعیت تولد دوباره تصریح کرد: با توجه به این روند افراد معتادی که در چرخه درمان قرار می‌گیرند نیاز به مراقبت بیشتری دارند و بر همین اساس ادغام برنامه پیشگیری از مرگ و میر معتادان تحت درمان در برنامه کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر الزامی است تا از این گونه مرگ و میرها جلوگیری شود.

دیلمی‌زاده با تاکید بر اینکه عاقبت اعتیاد، اور دوز و مرگ است تاکید کرد: خانواده‌ها و افراد باید بدانند که در هر سنی وارد چرخه اعتیاد شوند عاقبت خوبی نخواهند داشت و هر نوع مواد مصرف کنند در نهایت به اور دوز و مرگ ختم خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha