بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت طی بیانیه ای با تاکید بر اینکه :«جراحی‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان درمان قطعی دیابت تبلیغ می‌شود، در حقیقت جراحی متابولیسم است و جهت کاهش وزن و رفع چاقی مفرط است. بی‌تردید این جراحی درمان قطعی دیابت نیست.» خاطر نشان کرد :«جراحی‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان درمان قطعی دیابت تبلیغ می‌شود، در حقیقت جراحی متابولیسم است و جهت کاهش وزن و رفع چاقی مفرط است. بی‌تردید این جراحی درمان قطعی دیابت نیست و هزینه 140میلیونی این عمل در کشور ترکیه در ایران می تواند حتی کمتر از 15میلیون باشد.»

هزینه جراحی متابولیک:ایران 15 میلیون،ترکیه 140 میلیون

سلامت نیوز :بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت طی بیانیه ای با تاکید بر اینکه :«جراحی‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان درمان قطعی دیابت تبلیغ می‌شود، در حقیقت جراحی متابولیسم است و جهت کاهش وزن و رفع چاقی مفرط است. بی‌تردید این جراحی درمان قطعی دیابت نیست.» خاطر نشان کرد :«جراحی‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان درمان قطعی دیابت تبلیغ می‌شود، در حقیقت جراحی متابولیسم است و جهت کاهش وزن و رفع چاقی مفرط است. بی‌تردید این جراحی درمان قطعی دیابت نیست و هزینه 140میلیونی این عمل در کشور ترکیه در ایران می تواند حتی کمتر از 15میلیون باشد»

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این بیانیه جهت اطلاع کلیه بیماران دیابتی در زیر می آید :

بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایران در واکنش به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر درمان قطعی دیابت در ترکیه از طریق جراحی متابولیک،بیانیه ذیل را جهت اطلاع رسانی عمومی برای بیماران دیابتی کشور اعلام کرد.


به گزارش سلامت نیوز این بنیاد از سال 1384 به صورت علمی و تخصصی در زمینه دیابت در کشور فعالیت می نمایید و از سال 1390 فعالیتش بین المللی گردیده است و با توجه به تبلیغات مکرر شبکه های ماهواره ای مبنی بر عمل متابولیک در ترکیه و مشورت با کادر بزشکی و متخصصین اعلام میدارد این تبیلغات کذب است و هزینه 140میلیونی این عمل در کشور ترکیه در ایران می تواند حتی کمتر از 15میلیون باشد.

[quote-right] این روش عمدتاً در افرادی که برای مدت طولانی به دیابت مبتلا هستند موثر نمی باشد و بیشتر در افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که کمتر از 10 سال به دیابت مبتلا هستند و هنوز هیچ اطلاعاتی از اثر دراز مدت جراحی در دسترس نیست [/quote-right]

لذا اعلام میداریم:
افزایش روز افزون چاقی منجر به افزایش ابتلا به دیابت نوع دو شده است. 60 درصد از موارد دیابت با چاقی ارتباط دارد. مدتی است که جراحان با مطالعه بر روی بافت های انسانی از برخی مکانیسم های دخیل در دیابت آگاهی یافته اند. امروز جراحی یکی از روش های موثر در درمان چاقی بوده و کیفیت زندگی، کنترل قند خون، کنترل چربی خون و فشار خون را بهبود می بخشد.


سوالاتی که معمولاً در این زمینه مطرح می شود این است که این روش جراحی تا چه حد موثر است. آیا همه روش های مختلف به ی اندازه موثر هستند؟ دوام اثر این روش ها چقدر است؟ آیا این روش بی خطر است؟ عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت این روش ها چیست؟ ایا این روش مقرون به صرفه می باشد یا خیر؟
جراحی متابولیک می تواند موثر باشد و در برخی مطالعات تا 84% میزان بهبودی گزارش شده است ولی اطلاعات طولانی مدت در دسترس نمی باشد.

این روش عمدتاً در افرادی که برای مدت طولانی به دیابت مبتلا هستند موثر نمی باشد و بیشتر در افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که کمتر از 10 سال به دیابت مبتلا هستند  هیچ اطلاعاتی از اثر دراز مدت جراحی در دسترس نیست. این به عنوان درمان قطعی دیابت پذیرفته نیست. این روش جراحی بر روی افراد دیابتی چاق (BMI>35) که کمتر از 10 سال از دیابت آن ها گذشته موثر می باشد.


عوارض این عمل شامل کاهش ویتامین ها و مواد مغذی، سوء جذب، انسداد، افت قند خون و ... می باشد.
در کل این روش درمان هنوز به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود و نیازمند تحقیقات بیشتر می باشد. این روش از طریق افزایش رسپتورهای GLP1 و افزایش حساسیت نسبت به انسولین عمل می کند.

 

[quote-left]عوارض این عمل شامل کاهش ویتامین ها و مواد مغذی، سوء جذب، انسداد، افت قند خون و ... می باشد.[/quote-left]

جراحی‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان درمان قطعی دیابت تبلیغ می‌شود، در حقیقت جراحی متابولیسم است و جهت کاهش وزن و رفع چاقی مفرط است. بی‌تردید این جراحی درمان قطعی دیابت نیست.


لازم به ذکر است در این تبلیغات ادعا می‌شود که با این جراحی دیابت به طور قطع درمان می‌شود، این درحالیست که چاقی مفرط برطرف و از این طریق به درمان دیابت کمک می‌شود.


باید گفت که در صورت نیاز به انجام جراحی جهت کاهش وزن و کمک به درمان دیابت، این جراحی به بهترین روش در داخل کشور انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست.


ما از مردم شریف کشورمان درخواست داریم  که فریب اینگونه  تبلیغات کذب را نخورند و حتما قبل از هرتصمیمی با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نسرین ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    41 5
    اگر ممکن است اطلاعاتی در مورد این عمل در ایران به ایمیلم بفرستید
  • محمد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    46 4
    با سلام در صورت امکان آدرس و شماره تماس دکتر های ایرانی که این نوع عمل را انجانم میدهند را برایم بفرستید
    • سولماز ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      43 16
      آدرس چنددكتر كه در ايران اين عمل راانجام ميدهند ميدهيد
    • رضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      17 4
      با سلام و تشکر از شما لطفا اسم و آدرس دکترهای که در مشهد هستند برای عمل رو برای من بفرتید ؟ اگر در مشهد نیست در تهران اگر هست بفرستید؟ ممنون
  • مرضیه ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    26 3
    سلام ممنونم از اطلاع دادنتون من امشب امده بودم ادرس و......برا بردن پدرم به ترکیه واسه انجام دادن این عمل پیداکنم که هزینش رو از فروش خانه می خواستیم تهیه کنیم مچکرم تو رو خدا در اخبارهای پر طرفدار صداوسیما حتما مردم را آگاه سازید ثواب داره بخدا
  • هانیه ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    19 7
    آیا این عمل با عمل بای پاس معده فرق داره لطفا توضییح دهید چون به همسر من برای چاقی عمل بای پاس توصیه شده و دکترهایی که این عمل رو انجام میدن رو در شهر اصفهان معرفی کنید ممنون
  • یدالله مولاوی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    15 0
    با سلام ضمن تشکر وقدر دانی از اطلاع رسانی سوال ؟ آخر من متوجه نشدم این جراحی برای افراد دیابتی خوب است یا خیر ؟ لطفاّ پاسخ دهید با تشکر
  • علي راميار ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    20 6
    سلام خواهشن ميشه بگيد چطوري ميشه كه مراجعه كرد و به كجا؟
  • leila ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    33 5
    با سلام و تشکر برای حراحی متابولیک در ایران باید به کجا مراجعه کرد؟لطفا نام پزشک و آدرسش رو بگید
  • محمد ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    25 2
    اسلام وتشکر لطفا اسم بیمارستان ونام دکتر وشهرستان که این عمل را انجام می دهند را بگویید خواهشا فوریه
    • زکی نژادی عساکره ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      12 2
      با عرضسلام وخسته نباشید خدمت شما لطفا نام وادرس وشماره تلفن بیمارستان یا دکتر محترمی که این عمل را انجام مدهند را برام بفرستید ضروری و فوری با تشکر
  • آرش ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    19 5
    با سلام. از چه طریقی می توان آدرس یا شماره تماس پزشکان و بیمارستان هایی که این عمل را انجام می دهند پیدا کرد. متوجه هستم که شما نمی توانید در کامنتها تبلیغی خارج از قراردادها انجام دهید. اما این موضوع به سلامت انسانها مربوط است
  • سلام ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    27 1
    با سلام ضمن تشکر از مطالب مفید و قابل تامل شما لطفا بفرمائید در کدام بیمارستان و چه پزشکانی این عمل را انجام میدهند؟
  • ارزو ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    35 7
    سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم نام بيمارستانى که عمل ديابت روانجام ميده درتهران وادرس اونو بدونم خيلى ممنون ميشم اگه بگيد.
  • ناصرمنصوربیگ ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    47 5
    لطفا آدرس و شماره تلفن جایی که درایران این عمل صورت میگیرد روبرام بنویسید ممنون میشم
  • حمید رضا خرم ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    6 4
    من یک بیمار دیاتی بوده که نیازمند مشاوره و در صورت امکان عمل جراحی برای بهبود بیماری خود میباشم و من الله توفیق
  • امید کریمی ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    17 5
    من 27سال سن دارم واز سال 90مبتلا به دیابت شدم واز قرص اکاربوز ومتفورمین استفاده میکنم خواستم برای جراحی کاندید باشم
  • امیرحسین آبادیان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    45 8
    لطفا آدرس و اسم بیمارستانی که در تهران عمل دیابت را انجام میدهد را بگویید تشکر
  • حمید ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    25 1
    سلام من حدود چندماه است دیابت گرفتم و از داروی متفورمین استفاده میکنم و بسیار زیاد از این مرض تنفردارم و در خانواده ام کسی تا بحال مبتلا نبوده در کجا میتونم عمل جراحی انجا م بدم ، اهل شیرازم ممنون