واژگونی تانکر سوخت در جاده شمال مسافران را در برابر خطر مرگ قرار داد. این حادثه ٦٥٠ مسافر را به مدت ٨ساعت سرگردان کرد تا این‌که ٤٣ امدادگر هلال‌احمر برای ساماندهی به این موضوع دست به عملیات ویژه‌ای زدند.

سلامت نیوز: واژگونی تانکر سوخت در جاده شمال مسافران را در برابر خطر مرگ قرار داد. این حادثه ٦٥٠ مسافر را به مدت ٨ساعت سرگردان کرد تا این‌که ٤٣ امدادگر هلال‌احمر برای ساماندهی به این موضوع دست به عملیات ویژه‌ای زدند.

ساعت ١١ شامگاه پنجشنبه بود که حادثه‌ای هولناک در محور بجنورد- گلستان رخ داد. تانکر سوخت درحال حرکت در پیچ جاده بود که ناگهان کنترل فرمان از دست راننده خارج شد. تانکر حامل سوخت ناگهان با صدای ترمز مهیبی در کنار جاده واژگون شد. خودروهای درحال عبور با دیدن این صحنه وحشت‌آور بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفتند. نشت بنزین از داخل تانکر حمل سوخت خبر از وقوع حادثه‌ای هولناک‌تر می‌داد. تا این‌که با اعلام زنگ خطر در پایگاه‌های هلال‌احمر، امدادگران به قصد عملیات نجات به محل حادثه اعزام شدند.


جاده مسدود شده بود و خودروهای عبوری بیم آن را داشتند که از جاده‌ای که تمام آن را بنزین محاصره کرده بود، راهشان را ادامه دهند. ماموران پلیس با مسدود کردن جاده بجنورد- گلستان مسافران جاده را از مسیر عبوری دور می‌کردند، تا این‌که ١٤ تیم عملیاتی هلال‌احمر درقالب ٤٣ امدادگر وارد جاده شدند. ترافیک سنگینی ایجاد شده بود و مسافران جاده سرگردان در خودروهای خود نشسته بودند. عملیات امدادی هلال‌احمر کلید خورد. راننده تانکر سوخت که دچار آسیب‌دیدگی جزیی شده بود، بلافاصله با اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در رابطه با این عملیات به «شهروند» گفت: در ساعت ٢٣ پنجشنبه وقوع حادثه‌ای در محدوده رباط‌قربیل از طریق تماس اورژانس به امدادگران سازمان هلال‌احمر گزارش شد. با حضور امدادگران در محل حادثه مشخص شد که یک تانکر حامل بنزین واژگون شده و سبب مسدود شدن جاده شده است. لحظات دلهره‌آوری بود زیرا هر لحظه احتمال داشت در اثر نشت بنزین تانکر سوخت، آتش‌سوزی و انفجار مهیبی رخ دهد. به همین خاطر ٤٣ امدادگر در قالب ١٤تیم عملیاتی نسبت به ایمن‌سازی و اسکان افراد در راه مانده عملیات خود را آغاز کردند.

امدادگران در مدت ٨ساعتی که محور مسدود شده بود، ٦٥٠ مسافر سرگردان جاده را در ٥ پایگاه امدادی بین‌شهری و ٣ مسجد شهرهای بجنورد، مانه و سملقان اسکان دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha