رئیس اورژانس کشور از آغاز آموزش بیش از ۱۴ هزار پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیده‌های ناشی از مصرف مواد مخدر کشور خبر داد و گفت: مصرف مخدرهای سمی، احتمال وقوع سکته و خونریزی مغزی را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: رئیس اورژانس کشور از آغاز آموزش بیش از ۱۴ هزار پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیده‌های ناشی از مصرف مواد مخدر کشور خبر داد و گفت: مصرف مخدرهای سمی، احتمال وقوع سکته و خونریزی مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، امین صابری‌نیا گفت: خدمت رسانی به بیمارانی که بر اثر مصرف مواد مخدر دچار آسیب می‌شوند با سایر بیمارانی که به علل متفاوت آسیب دیده و یا دچار سکته‌های مغزی و قلبی شده‌اند، متفاوت نیست و پرسنل اورژانس در هر حالت ملزم به ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی پیشنهاد راه اندازی اورژانس ویژه برای ارائه خدمات به آسیب دیده‌ها و مصرف کنندگان مواد مخدر با توجه به افزایش مرگ و میر معتادان داده‌اند، گفت: به نظرم ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل در اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی در این رابطه اهمیت بیشتری دارد.

رئیس اورژانس کشور افزود: خوشبختانه موضوع اجرای ارائه آموزش‌های لازم به 14 هزار پرسنل در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و تمام پرسنل در 536 اورژانس بیمارستان های دولتی آغاز شده است و با اتمام این آموزش‌ها نتایج موفقی را در امر کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر خواهیم داشت.

صابری نیا با بیان اینکه این آموزش‌ها به پرسنل اورژانس علاوه بر فراهم شدن برخورد مناسب با بیماران و آسیب دیده‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، امکان نجات فرد آسیب دیده از مرگ احتمالی را افزایش می‌دهد، تأکید داشت: جداسازی اورژانس این افراد از سایر بیماران سبب بها دادن به مصرف مواد مخدر شده و به نظرم نادرست است.

وی اظهار داشت: موضوع جداسازی اورژانس آسیب دیده‌های مصرف مواد مخدر از سایر بیماران باید به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد؛ نمی‌توان برای هر بیماری، یک اورژانس ویژه در نظر گرفت و این موضوع به لحاظ علمی و بودجه‌ای نیز انجام شدنی نیست.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر ناخالص همچون استفاده از یک ماده غیراستاندارد است، گفت: مواد مخدر ناخالص حاوی مواد سمی است و عوارض مصرف مواد مخدر را در فرد افزایش می‌دهد همچنین این مواد احتمال سکته و خونریزی مغزی را شدت می‌بخشد و ممکن است مرگ زودهنگام مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد.

صابری نیا ضمن هشدار به جوانان و نوجوان نسبت به عوارض مصرف مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی از آنان خواست که تفریحات خود را به سمت سمت شادی‌های سالم پیش ببرند تا ناخواسته گرفتار شدن معضل اعتیاد نشوند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده رفتارهای نابهنجار و ناشایست از جانب فرد مصرف کننده مواد مخدر و محرک‌های صنعتی یا احساس تپش قلب این افراد، در صورت امکان او را به اورژانس انتقال داده یا با شماره 115 تماس بگیرند.

رئیس اورژانس کشور خاطر نشان کرد: با این دیدگاه که مصرف کننده‌های مواد مخدر بیمار اجتماعی هستند و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، روانی یا ساختار شخصیتی سبب گرایش این افراد به سمت مصرف مواد مخدر شده است؛ نگاه حمایتی به این افراد  بد نیست ولی به هیچ عنوان نباید تائیدی بر نوع مصرف آنها باشد.

وی افزود: امیدوارم با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شاهد کاهش گرایش نسبت به مصرف مواد مخدر در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha