شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 117832

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال، از تولد اولین فرزند به روش "میکرواینجکشن" در این مرکز خبر داد و افزود: هزینه های درمان ناباروری در ایران به مراتب پایین تر از سایر کشورهایی است که در این زمینه کار می کنند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال، از تولد اولین فرزند به روش "میکرواینجکشن" در این مرکز خبر داد و افزود: هزینه های درمان ناباروری در ایران به مراتب پایین تر از سایر کشورهایی است که در این زمینه کار می کنند.

دکتر حمید چوبینه با اعلام اینکه در یک سال گذشته نزدیک به 1500 زوج برای درمان ناباروری به این مرکز علمی مراجعه کرده اند، به مهر گفت: با توجه به اینکه، هدایت کار این مرکز با پژوهشگاه رویان است، توانسته ایم طی یک سال گذشته که از تاسیس این مرکز می گذرد، در زمینه درمان ناباروری زوجین، گامهای خوبی برداریم که تولد "امیرعباس"، پسری که با روش میکرواینجکشن در این مرکز به دنیا آمده است، یکی از همین موفقیت هاست.

این متخصص بیولوژی تولید مثل، به استفاده از امکانات و روشهای نوین درمان ناباروری در مرکز رویش اشاره کرد و افزود: با توجه به امکاناتی که در این مرکز داریم، توانسته ایم تعداد زیادی از زوجین نابارور و بیماران خارجی را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه هزینه های درمان ناباروری در ایران به مراتب پایین تر از سایر کشورهای دنیاست، گفت: هزینه های درمان ناباروری در ایران در مقایسه با ترکیه، یک سوم تا 50 درصد ارزانتر از این کشور است.

چوبینه از حضور بیمارانی از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و... در مرکز رویش هلال خبر داد و افزود: تعرفه های ما با توجه به اینکه یک مرکز خودگردان هستیم، از تعرفه دولتی بالاتر و از بخش خصوصی پایین تر است. در عین حال، سطح خدماتی که ارائه می دهیم بالاتر از بخش خصوصی است.

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال در پایان گفت: قرار است فردا، در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد تاسیس این مرکز برگزار می شود، اولین فرزند حاصل از روش میکرواینجکشن نیز همراه پدر و مادرش حضور داشته باشد.

در روش میکرواینجکشن (ICSI) یک اسپرم در محیط آزمایشگاه داخل یک تخمک تزریق می شود که به دنبال آن لقاح و تقسیم سلولی صورت می گیرد و جنین تشکیل می شود. میکرواینجکشن نیز مانند IVF شامل چند مرحله تحریک تخمدان،‌ تخمک گیری، تزریق اسپرم داخل تخمک و لقاح و انتقال جنین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha