معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن اشاره به جلسه اخیر شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت، از توافقات انجام شده جهت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن اشاره به جلسه اخیر شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت، از توافقات انجام شده جهت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد.

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: جلسه اخیر شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت در فضایی دوستانه برگزار شد و توافقات خوبی نیز به عمل آمد.

وی ضمن اشاره به دغدغه‌های شورای عالی نظام پرستاری درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری افزود: در این زمینه دغدغه‌های اعضا با وزیر بهداشت مطرح شد. بهترین دستاورد این جلسه توافق بر مبنای سه‌ضلع وزارت بهداشت به معنای نظام سلامت، جامعه پرستاری و علم پرستاری و همچنین بیماران و مردم بود. این سه ضلع از برگزاری چنین نشست‌هایی سودهای فراوانی خواهند برد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها در فضای دوستانه و همدلانه سبب می‌شود محمل شایعات از بین رفته و فرصت‌ها از معاندین نظام جهت شایعه‌پراکنی سلب شود. این نشست، نشان از یک الگوی مدیریتی خوب میان نظام و سلامت و سازمان نظام پرستاری بود.

میرزابیگی گفت: در این جلسه قول‌هایی که پیش از این درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سوی مسوولان وقت وزارت بهداشت داده شده بود، مطرح شد. به این منظور قرار شد تیمی از معاونت پرستاری و همچنین سازمان نظام پرستاری تعیین شده و در فرصتی مقتضی اطلاعات به دست آمده از این قانون را بررسی و به روز کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: براساس توافقات انجام شده با وزیر بهداشت، مقرر شد این قانون در چند بیمارستان در تهران یا استان‌های دیگر به صورت آزمایشی اجرا شود و پس از ارزیابی دقیق، عالمانه و کارشناسانه توسط هر دو گروه جهت ادامه کار تصمیم‌های لازم گرفته شود.

وی گفت: در دوره قبلی وزارت بهداشت سه مرحله جهت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قول داده شد اما متاسفانه هیچ‌کدام عملیاتی نشد و اکنون وزیر بهداشت دستور دادند همان طرح پس از بررسی مجدد اجرایی شود.

مرزابیگی با بیان اینکه شخصا قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را نوشته‌ام، گفت: می‌دانم این قانون برای اجرای موفق باید به صورت آزمایشی به اجرا در آید، چراکه این قانون، قانون کاهش ساعات کار نیست. این قانون یک فرهنگ و روش جدید کاری، پرداختی و خدمت به مردم است. بنابراین از هر نظر نیازمند اجرای آزمایشی است و پس از حصول نتایج آن، می‌توان برای ادامه کار به راحتی تصمیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha