چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11788

محققان آمریکایی اعلام کردند: نتایج آزمایش استفاده از مغناطیس نانو برای نابودی سلولهای سرطانی در موشها موفقیت آمیز بوده است.

در این شیوه جدید از درمان از آهن رباهایی قوی جهت نشانه گیری دقیق و کشتن سلولهای سرطان استفاده می شود که به سلولهای دیگر آسیبی نمی رساند. اندازه هر یک از این آهن رباها یک هزارم دیامتر از موی سر انسان است که به صورت گرم کننده های بسیار قوی عمل می کنند. این سلولها به اندازه ای گرم می شوند که باعث نابودی سلولهای سرطانی مجاور خود می شوند.

سلولهای سرطانی بسیار حساس به گرما هستند. همین خصوصیت باعث کاربردی بودن این روش خواهد بود. گرمای ایجاد شده توسط دانه های مغناطیسی بر روی سلولهای سرطان تاثیر بالایی داشته و آنها را از بین می برد و در تاثیر داروها بر بافتهای سرطانی  بسیار موثر است.

محققان آمریکایی اخیرا از آهنربای پر کار آمد آهن کبالت در درمان این بیماری در بدن موشها سود جسته اند که نتیجه آن موفقیت آمیز بوده است. اگر این قطعات نانو بتوانند کارایی خود را در بدن انسان به خوبی نشان دهند باعث افزایش نجات یافته گان این بیماری و کاهش تاثیرات سمی داروهای رایج خواهد شد.

بر اساس گزارش ScienceNews ، محققان نانوتکنولوژی موسسه مک فورس در حال ساخت دانه های کوچک مغناطیسی دو منظوره ای هستند که در حین انجام عملیات گرم سازی تومورها، داروها را نیز به صورت مستقیم به قسمتهای بدخیم برساند. ورود مستقیم دارو به قسمت بدخیم، نسوج دیگر را از خطر مسمومیت ناشی از دارو نجات خواهد داد.

این تحقیق ها از گذشته در حال بررسی بوده و اکنون محققان در راستای تکمیل آن، این دانه های مغناطیسی را دارای پوشش خاصی کرده اند که سم نهفته در کبالت را پوشش بدهند و در بدن به عنوان اجزای خارجی مورد هجوم قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha