نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای موافقت کردند.

سلامت نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای موافقت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرحمن رستمیان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت به عنوان طراح این طرح در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند هستیم که بعضی از قوانین بازدارنده بروزرسانی شده و به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: متاسفانه برخی تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود که نه تنها واقعیت ندارد بلکه حتی در موردی استفاده از برخی از داروها منجر به فوت افراد نیز شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به عنوان مثال درمورد استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی این وظیفه وجود داشت که مواد تولیدی در محصولات در روی برچسب ذکر شود که متاسفانه به این مورد هم عمل نکردند؛ لذا ضرورت دارد قوانینی بگذاریم که به عنوان قوانین بازندارنده بتواند جلوی این اقدامات را بگیرد.

رستمیان افزود: علت مطرح شدن یک فوریتی این طرح این است که در برخی موارد نیازمند مشورت با کمیسیون قضایی هستیم و باید مواد مطرح در این طرح با همکاری کمیسیون قضایی بررسی شود.

لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان مخالف این طرح صحبت کرد و غضنفرآبادی نماینده بم نیز در موافقت با این طرح بر ضرورت بروزرسانی برخی قوانین بازدارنده در مورد تبلیغات ماهواره‌ای تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، طرح مذکور با 157 رای موافق، 13 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha