با این که کرم های ضد آفتاب پوست را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنند ولی شواهد قطعی برای پیشگیری از سرطان پوست وجود ندارد.

دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: شواهد محکمی وجود دارد که مصرف محصولات ضد آفتاب پوست را در برابر آفتاب سوختگی حفظ می کند اما نتایج قطعی مبنی بر اینکه این محصولات می تواند در پیشگیری از سرطان پوست موثر باشند، وجود ندارد.

وی افزود: برای حفاظت از نور ضد آفتاب ها طبق قوانین بین المللی کرم ضد آفتاب باید با ضخامتی برابر دو میلی گرم در سانتی متر مربع مالیده شود و این خود باعث کاهش اثر ضد آفتاب می شود ولی برای رسیدن به SPF نوشته شده بر روی قوطی کرم ضد آفتاب هر مصرف کننده باید 35 CC ضد آفتاب را برای حفاظت تمامی سطح بدن به کار برد و ضد آفتاب ها باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مالیده شوند.

وی با اشاره به این مطلب که شواهد علمی مطمئن برای نشان دادن کاهش ملافوم پوستی با مصرف ضد آفتاب ها کم می شود وجود دارد خاطرنشان کرد: برخی از شواهد نشان می دهد که مصرف ضد آفتاب ها ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان های پوستی شود زیرا باعث تشویق فرد به ماندن طولانی تر شدن در معرض آفتاب می شود بنابراین ضد آفتاب ها نباید تنها برای پیشگیری از سرطان های پوست باشند.

یادآور می شود، محافظت کودکان در برابر نور آفتاب مهمتر از بقیه است، استفاده از لباس و کلاه سایه بان برای حفاظت از نور آفتاب الزامی است، استفاده از سایه بان ها خصوصا از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر در فضاهای باز بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha