دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی انساندوستی 19 اوت 2014 برابر با 28 مرداد ماه جاری تلاش های امدادگران قهرمانی را ارج نهاد که شجاعانه برای کمک به نیازمندان می شتابند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی انساندوستی 19 اوت 2014 برابر با 28 مرداد ماه جاری تلاش های امدادگران قهرمانی را ارج نهاد که شجاعانه برای کمک به نیازمندان می شتابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

در روز جهانی انساندوستی تعهد خود را برای تلاش های امدادی جهت نجات جان مردم تجدید می نماییم و همه آنانی که در راه این هدف اصیل جان خود را از دست داده اند را به یاد خواهیم سپرد.

سال گذشته مددکاران انساندوست بیشتری ربوده شدند، همچنین مددکاران به گونه ای جدی نسبت به قبل مصدوم شده یا به قتل رسیدند.  این بی عدالتی است.

درهفته های اخیر، تعدادی از امداد رسانان انساندوست -- شامل اعضای خانواده ملل متحد – زندگی خود را در سودان جنوبی و غزه  از دست دادند. تعداد زیادی از مردم به دلیل حملات عمدی کشته شده با عذاب کشیده اند.

امدادگران انساندوست و خانواده های آنان شدیدا در معرض این جنایات قرار دارند.

اما این جنایات به وسیله میلیون ها نفر دیگر نیز احساس می شود.

حمله علیه امدادگران انساندوست مانع توان دسترسی مردم به کمک های نجات بخش زندگی می شود.

کودکان واکسن دریافت نمی کنند. بیماران و مصدومان زخمی درمان نشده می مانند. آنانی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند بدون غذا، آب و سرپناه مانده و در معرض خشونت، بیماری ها یا سایر تهدید ها قرار می گیرند.

در این روز جهانی انساندوستی، امدادگران قهرمانی را ارج می نهیم که شجاعانه برای کمک به نیازمندان می شتابند.

فداکاری آنان را به یاد سپرده و میلیون ها انسانی را مورد تائید قرار می دهیم که وابسته به امداد گران انساندوست برای ادامه بقای خود هستند.

اجازه دهید از راه حمایت آنانی که به کار خود در این راه ادامه می دهند، درگذشتگان راه امدادرسانی انساندوستانه را ارج نهاده، همچنین از عملیات امداد انساندوستانه در سراسر جهان پشتیبانی نماییم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha