رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر از افزایش پنج تا 6 میلیون نفری جمعیت کشور در صورت حمایت بیمه ها از خدمات درمان ناباروری خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر از افزایش پنج تا 6 میلیون نفری جمعیت کشور در صورت حمایت بیمه ها از خدمات درمان ناباروری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حمید چوبینه در مراسم اولین سالگرد تاسیس مرکز رویش که امروز در مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر برگزار شد گفت: یکی از راهکارهای پرداختن به سیاست های جمعیتی کشور توجه به خانواده های نیازمند درمان ناباروری و داشتن فرزند است.

وی ادامه داد: در صورتی که زوجین نابارور و خانواده هایی که فززند می خواهند مورد حمایت بیمه ها قرار بگیرند قطعا شاهد افزایش جمعیت کشور خواهیم بود.

چوبینه با اشاره به هزینه های سنگین درمان ناباروری و همچنین تکرار پروسه درمان در کشور گفت: در حال حاضر سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم و طبق آمارهای جدید سالانه بیش از 17 درصد به این آمار افزوده می شود که اگر این افراد تحت حمایت و پوشش بیمه ای درمان ناباروری قرار بگیرند یقینا مسیر درمان برای این قبیل افراد بهتر خواهد شد.

وی از افزایش پنج تا 6 میلیون نفری جمعیت کشور با پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری خبر داد و گفت: بیش از 80 خانواده در مرکز رویش منتظر تولد فرزنداشان از طریق روش های درمان ناباروری هستند.

رئیس مرکز رویش هلال احمر به روش تشخیص ژنتیکی لانه گزینی برای جلوگیری از اختلالات کرومزومی در تولد فرزندان اشاره کرد و گفت: با شناسایی اختلالات کرومزومی می توان از فرزند بعدی خانواده جلوگیری کرد.

چوبینه همچنین به موضوع داشتن فرزند دختر و پسر در نزد خانواده ها اشاره کرد و گفت: برخی خانواده ها که دو فرزند از یک جنس دارند و می خواهند فرزند سوم آنها از جنس دیگری باشد می توانند با مراجعه به مرکز رویش خودشان در تشخیص و انتخاب جنس فرزند که با روش های کرومزومی و ژنتیکی برای آنها انجام می شود دخیل باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظر قران ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    12 0
    قرآن کریم - تفسیر مختصر آیات 49 تا 50 سوره شوری (صفحه 488) منبع: برگزیده ی تفسیر نمونه / آیت الله ناصر مکارم شیرازی (آیه 49)- فرزندان همه هدایاى او هستند: در این آیه براى نشان دادن این واقعیت که هرگونه نعمت و رحمت در این عالم از سوى خداست، و کسى از خود چیزى ندارد، به یک مسأله کلى و یک مصداق روشن آن اشاره کرده، مى‏فرماید: «مالکیت و حاکمیت آسمانها و زمین از آن خداست هر چه را بخواهد مى‏آفریند» (لِلَّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ یَخْلُقُ ما یَشاءُ). نمونه روشنى از این واقعیت که هیچ کس از خود چیزى ندارد، و هر چه هست از ناحیه اوست این که: «به هر کس اراده کند دختر مى‏بخشد و به هر کس بخواهد پسر» (یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ إِناثاً وَ یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُورَ). (آیه 50)- «یا (اگر بخواهد) پسر و دختر- هردو- به آنها مى‏دهد، و هر کس را بخواهد عقیم و بى‏فرزند مى‏گذارد» (أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْراناً وَ إِناثاً وَ یَجْعَلُ مَنْ یَشاءُ عَقِیماً).
  • مردم امروز را دریابید آینده نگری پیشکشتان! ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    6 0
    "به گزارش جام جم دوشنبه 27 مرداد 1393 ، 397 نفر از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون به جمعیت کشور افزوده شدند. از ابتدای امسال تاکنون 572 هزار و 174 نفر در کشور متولد شدند.هم اکنون حدود 70 درصد از جمعیت کشور بین 15 تا 64 سال سن دارند که سن کار و فعالیت محسوب می شود." نمایندگان محترم! جمعیت ایران از جوانترین جمعیت هاست ونگران آینده جمعیت ایران نباشید!این همه نوزاد در این هوای آلوده وکم آبی وپالم خوری ومیوه های سرشار از نیترات وفسفات و سبزی آلوده به فاضلاب وگوشتهای پر از هورمون و بیکاری وفقرواعتیاد ودروغ گویی چه آینده ای خواهند داشت؟حفظ سلامتی مردم امروز،خیلی مهم است!مردمیکه اصلی ترین در آمدکشورشان از نفت است و پول نفتشان را عادلانه تقسیم نمیکنید وکار مفیدشان 25 دقیقه در روز است!اگر روزی جمعیتشان پیرشد که نخواهد شد مطمئنا هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد!