چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11795

هرچند روش های درمانی متعدیدی برای درمان ضایعات چشمی به كار می‌رود ولی امروزه كاربرد لیزر در درمان ضایعات پوستی دور چشم طرفداران زیادی پیدا كرده است.

دكتر سیاوش طوسی، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از مشكلات پوستی كه از لحاظ ظاهری و زیبایی مشكلات عمده‌ای برای بیماران به همراه دارند می‌توانند پوست ناحیه دور چشم را درگیر كند، هرچند روش های درمانی متعددی در درمان این ضایعات به كار رفته‌اند، این روش ها اغلب با نتایج خوبی همراه نیستند به همین دلیل روز به روز كاربرد لیزر در درمان ضایعات دورچشم طرفداران بیشتری پیدا می‌كند.

وی افزود: طی سال های اخیر لیزرهای CO2 به عنوان استاندارد طلایی در لایه پردازی و درمان چین و چروك های صورت شناخته شده‌اند و به علاوه به عنوان یك درمان كمكی معرفی شده‌اند، این لیزرها از طریق ایجاد انعقاد در بافت و سفت كردن بافت پوست عمل می‌كند و دیده شده كه لیزرهای CO2 با لایه پرداری سطحی پوست به طور موثری قادرند منجر به بهبود چین و چروك‌های پلك فوقانی شوند.

طوسی خاطرنشان کرد: علی رغم ایمن بودن لیزرهای دورچشم در دست افراد ورزیده و با تجربه بیماران ممكن است دچار عوارض شوند و عوارض شایع آن شامل اسكار و اریتم پایدار است، عفونت‌های پوستی، سوختگی شدید و آسیب های قرنیه نیز ممكن است پس از عمل دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha