سلامت نیوز: ماجرای وقوع تصادفات ساختگی و کلاهبرداری‌ از شرکت‌های بیمه توسط اعضای باندی در استان کرمان در روزهای گذشته نقل محافل خبری شد؛ ماجرایی که دادستان عمومی و انقلاب کرمان در تشریح آن می‌گوید: با ارایه گزارش اداره‌کل پزشکی قانونی استان کرمان به این دادستانی مبنی بر مشکوک بودن صدمات برخی مصدومان در سوانح رانندگی و احتمال وقوع تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه، به تحقیق بیشتر در این زمینه پرداختیم و بر همین اساس پرونده‌ای تشکیل و به پلیس ارجاع شد. 
 
 
یدالله موحد در گفت‌وگو با روزنامه حمایت می‌افزاید: خوشبختانه در زمانی کوتاه پس از شناسایی ۴ مظنون و دستگیری آنان، این افراد در تحقیقات پلیسی به عمل ارتکابی خود اقرار کردند. برحسب اعتراف این افراد،2 نفر رفسنجان و در تکمیل این زنجیره 4 نفر دیگر نیز شناسایی و دستگیر شدند.


وی تصریح می‌کند: در این میان فردی مشهور به «دکتر» که احتمال می‌دهیم ساکن کرج است با عوامل اصلی در ارتباط بوده و با حضور در شهرستان‌ها، ضمن بیهوش کردن و مجروح کردن افراد، زمینه را برای ایجاد تصادفات ساختگی فراهم می‌کرده است.


وی در توضیح جزییات بیشتر ماجرا خاطرنشان می‌کند: طبق اطلاعاتی که در مراحل مختلف تحقیقاتی به دست آوردیم متوجه شدیم این شیوه کلاهبرداری در شهرهایی مانند کرج و تهران نیز اجرا می‌شود. در استان کرمان نیز باندی سه نفره با نیت دریافت دیه از شرکت‌های بیمه با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند در شهرستان‌های زرند، رفسنجان و کرمان به اهداف شوم خود جامه عمل می‌پوشاندند. اعضای باند پس از شناسایی این خانواده‌ها با آنان وارد مذاکره برای همکاری می‌شدند و پس از جلب رضایت،‌ آنها را به شهرستان رفسنجان منتقل می‌کردند.


 این مقام قضایی توضیح می‌دهد: در این شهرستان فردی با نام مستعار «دکتر» با بی‌حس کردن قسمت‌های موردنظر از جمله: بینی، دست، پا، لثه و دندان، اقدام به شکستن و کشیدن آنها می‌کند و بلافاصله پس از این اقدام دلخراش فرد مصدوم به یکی از معابر شهری منتقل و در خیابان رها می‌شده تا با ایجاد تصادفی ساختگی با خودروها و موتورسیکلت‌های عبوری به هدف خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha