بنا بر گزارش ها از محل وقوع زمین لرزه آب، برق و وسایل ارتباطی هم اکنون در شهرستان آبدانان قطع شده و امکان اطلاع از وضعیت مناطق روستایی میسر نیست.

سلامت نیوز: بنا بر گزارش ها از محل وقوع زمین لرزه آب، برق و وسایل ارتباطی هم اکنون در شهرستان آبدانان قطع شده و امکان اطلاع از وضعیت مناطق روستایی میسر نیست.
زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز دوشنبه در منطقه مورموری استان ایلام روی داد.

این زلزله سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غربی کشور را تکان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در ساعت 7و 2 دقیقه و 5 ثانیه رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، کانون این زلزله سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام بود.

هنوز ار تلفات احتمالی این زلزله اطلاعی در دست نیست اما خبرنگاران ایرنا گزارش داده اند که این زمین لرزه در استانهای همجوار از جمله اهواز مرکز استان خوزستان نیز احساس شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با ادامه پس لرزه ها در ایلام، زلزله در شهرستان آبدانان ایلام سبب تخریب ساختمان مخابرات این شهرستان شده است.

بنا بر گزارش ها از محل وقوع زمین لرزه آب، برق و وسایل ارتباطی هم اکنون در شهرستان آبدانان قطع شده و امکان اطلاع از وضعیت مناطق روستایی میسر نیست.

در این زلزله شماری زخمی شده اند ولی تاکنون شواهدی مبنی بر کشته شده فردی در این حادثه طبیعی مخابره نشده است.

مردم شهر آبدانان و روستاهای بخش مورموری هم اکنون از ترس زمین لرزه در خیابان ها بسر می برند.

شمار مجروحان زلزله به 50 نفر رسید/ خسارت شدید به 8 روستا

استاندار ایلام گفت: شمار مجروحان زلزله به 50 نفر رسید و خسارت شدید به هشت روستا وارد شده است.

محمدرضا مروارید در گفتگو با مهر گفت: بر اثر زلزله منطقه مورموری تاکنون 50 نفر مصدوم شده اند و امدادرسانی به این تعداد انجام شده است و تا کنون خسارت جانی گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون خسارت شدید به هشت روستای این منطقه وارد شده است و بخش مهمی از منازل مسکونی و زیرساخت های منطقه آسیب جدی دیده اند.

گفتنی است که استاندار ایلام دقایقی قبل با بالگرد از این منطقه بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha