مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت : انجمن توانایی رهن مکانی به مبلغ 500 میلیون تومان را ندارد و در نتیجه اگر نتوانیم از کمکهای مردمی بهره مند شویم ناچار به تعطیلی تنها مرکز توانبخشی و مراقبت ویژه سالمندان مبتلا به آلزیمر خواهیم بود.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر اظهار داشت : این مرکز که در غرب تهران قرار دارد سال گذشته از سوی خیرین و به مدت سه سال به انجمن واگذار شد تا بتوانیم خدماتی را به تعداد محدودی از سالمندان مبتلا به آلزایمر ارائه دهیم.

وی با اشاره به درخواست این خیرین برای تخلیه مکان مذکور به منظور ساخت بیمارستان تصریح کرد : مهلت انجمن برای تخلیه این مکان تا پایان مرداد ماه است و اگر تا آن زمان نتوانیم فضای جدیدی را تهیه کنیم مجبور به تعطیلی این مرکز خواهیم بود.

صالحی با اعلام این مطلب که در این مرکز روزانه به 25 نفر از سالمندان مبتلا به آلزایمر خدمات فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کلاسهای هنری، تغذیه و... ارائه می شود، گفت : این خدمات تقریبا به صورت رایگان بوده و تنها سازمان بهزیستی برای 10 نفر از این افراد ماهیانه 60 هزار تومان پرداخت می کند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران همچنین از سرویس ایاب و ذهاب برای رفت و آمد سالمندان که توسط یک دستگاه خودرو تویوتا که از سوی ایرانیهای مقیم آلمان اهدا شده است خبر داد و افزود : تا کنون با دستگاههای مختلف دولتی از جمله سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت مکاتبه داشته ایم.

وی در خصوص نتایج این مکاتبات گفت : متاسفانه گفته اند که به جهت نداشتن فضای فیزیکی نمی توانند برای انجمن کاری صورت بدهند و در نتیجه دست نیاز به سوی مردم نیکوکار دراز کرده ایم تا شاید بتوان از تعطیلی این مرکز جلوگیری کرد.

صالحی تاکید کرد : انجمن توانایی رهن مکانی به مبلغ 500 میلیون تومان را ندارد و در نتیجه اگر نتوانیم از کمکهای مردمی بهره مند شویم ناچار به تعطیلی تنها مرکز توانبخشی و مراقبت ویژه سالمندان مبتلا به آلزیمر خواهیم بود که البته به هیچ وجه راضی به این کار نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha