دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 118006

متخصصان آنکولوژی معتقدند که نرخ ابتلا به سرطان پستان در میان زنان جوان رو به افزایش است.

سلامت نیوز: متخصصان آنکولوژی معتقدند که نرخ ابتلا به سرطان پستان در میان زنان جوان رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اگرچه بسیاری از مطالعات منتشر شده در مجله‌های تخصصی حاکی از آن است که تنها 5 تا 7 درصد زنان زیر 40 سال به سرطان پستان مبتلا هستند اما برخی از متخصصان آنکولوژی و سرطان‌شناسی معتقدند که این آمار می‌تواند بین 15 تا 20 درصد باشد.

دکتر «پی گوهان» از بیمارستان «سری راماکریشنا» گفت: سرطان پستان همچنان شایع‌ترین سرطان در میان زنان است اما اکنون این نگرانی وجود دارد که نرخ ابتلا به این سرطان در زنان زیر 40 سال نیز به طور دائمی رو به افزایش است و بررسی‌ها نشان داده زنانی که در اواخر دهه 20 و 30 از عمرشان قرار دارند به دلیل ابتلا به سرطان پستان تحت درمان قرار می‌گیرند.

پزشکان معتقدند پیش از این به زنان بالای 40 سال توصیه می‌شد سالی یک بار تحت معاینه ماموگرافی قرار بگیرند اما اکنون لازم است زنان جوان‌تر نیز برای انجام ماموگرافی به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش روزنامه ایندین تایمز، تشخیص سرطان پستان در زنان جوانتر به دلیل تراکم بافتی بیشتر در این عضو در زنان کم‌سن مشکل است. زمانی که یک زن جوان متوجه وجود برآمدگی در سینه‌اش می‌شود اغلب سرطان به مرحله پیشرفته رسیده است. همچنین گاهی اوقات انجام ماموگرافی در تشخیص سرطان در زنان 30 ساله به دلیل تراکم بافتی در سینه‌ها بی‌نتیجه می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha