چند مرد مسلح با این ادعا که هیچ مورد ابتلا به ابولا در لیبریا وجود ندارد به یک مرکز قرنطینه حمله کرده و دست‌کم 20 بیمار آلوده به این ویروس را فراری دادند.

حمله مردان مسلح به مرکز قرنطینه مبتلایان به ابولا

سلامت نیوز:چند مرد مسلح با این ادعا که هیچ مورد ابتلا به ابولا در لیبریا وجود ندارد به یک مرکز قرنطینه حمله کرده و دست‌کم 20 بیمار آلوده به این ویروس را فراری دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  «ربکا وسی» که شاهد این اتفاق بوده و گزارش وی توسط ساکنان و مدیر انجمن نیروهای درمانی لیبریا تایید شده، گفت: این چند مرد مسلح با شکستن درهای این مرکز قرنطینه و غارت کردن محل موجب شدند تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس مرگبار ابولا از این مرکز فرار کنند.

در این مرکز قرنطینه 29 بیمار نگهداری می‌شدند که پیش از انتقال به بیمارستان، درمان‌های اولیه را دریافت کرده بودند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از این بیماران همچنان متواری هستند.

«جرج ویلیامز»، مدیر انجمن‌ نیروهای درمانی لیبریا نیز اظهار داشت: تست ابتلای تمامی این بیماران به ویروس ابولا مثبت بوده است. همچنین 9 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع فعلی ابولا که از سال 1976 میلادی در نوع خود شدیدترین بوده طی پنج ماه گذشته 1145 قربانی برجای گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha