دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 118028

متخصصان هشدار دادند: کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری روزانه دو فنجان قهوه مصرف کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان خون هستند.

مصرف قهوه در بارداری سرطان‌زاست؟

سلامت نیوز: متخصصان هشدار دادند: کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری روزانه دو فنجان قهوه مصرف کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان خون هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان معتقدند فرزندان این مادران نسبت به کودکان دیگر 60 درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان خون مبتلا شوند و به همین دلیل زنان باردار باید علاوه بر آنکه از مصرف دخانیات خودداری می‌کنند، میزان قهوه مصرفی خود را نیز کاهش دهند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که کافئین موجود در قهوه با ایجاد تغییراتی در مولکول‌های وراثتی DNA‌ در سلول‌های جنین، خطر رشد تومورهای سرطانی در آنان را بالا می‌برد. پزشکان با بازبینی نتایج 20 مطالعه موجود دریافتند نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری روزانه یک فنجان قهوه مصرف کرده‌اند، 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان خون هستند که در صورت افزایش آن به دو فنجان قهوه این خطر به 60 درصد می‌رسد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، هر سال ابتلای حدود 500 کودک به سرطان خون در انگلیس تشخیص داده می‌شود که شایع‌ترین نوع سرطان در دوران کودکی به حساب می‌آید. هرچند در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود و بیمار تحت شیمی‌درمانی قرار گیرد، شانس زنده ماندن او به 80 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha